Τύφλα να χει το...Dirac (διόρθωση απόκρισης δικαναλικού)

n_olympios

Μαντιναδόρος!
Moderator
Μηνύματα
5.852
Reaction score
12.416
Να μπω σφήνα και να ρωτήσω αν τα Yamaha Hs θα ήταν καλή βάση για ένα immersive set up ?
ΝΑΙ!

(επειδή είμαι στη διαδικασία δημιουργίας τέτοιου συστήματος, 5.2.4). :angel:
 

Μηνύματα
22.267
Reaction score
15.542
Ο χρόνος που έχει διατεθεί είναι λιγότερος απ'όσο θα φανταζόταν κάποιος.Κι εφόσον θα ήταν ελεύθερος δεν εξαργυρώνεται σε χρήμα.
Όσο για το ίδιο το χρήμα,επίτρεψέ μου να αμφιβάλλω,αφού γνωρίζω ο ίδιος πόσο προσεκτικά το ξοδεύω.
σημασια εχει οτι στον ελευθερο χρονο σου βοηθας τον κοσμο να μην ξοδευτει...
........εισπραττεις απο αυτο ;)
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Δεν ξέρεις εσύ.
"Εν οίδα ότι ουδέν οίδα"...

Ύστερα από αναγκαίες μετά από νέες μετρήσεις επεμβάσεις με μικρό εύρος που δεν επηρέασαν τις κορυφώσεις στάθμης στην τελική καμπύλη φτάνουμε στην οριστική μορφή για τις διορθωτικές κρουστικές αποκρίσεις:
1589739932957.png

1589740079248.png


Προτού περάσουμε στις γνωστές αξιολογήσεις,ας δούμε τις επιπτώσεις ειδικά από τη modal ισοστάθμιση στις πρώτες οκτάβες.

Παραστάσεις RT 60 με την ανώτερη να συμβολίζει την πρότερη ενώ η κατώτερη τη νέα κατάσταση επί του sweet spot:

Αριστερό κανάλι
1589740524298.png

1589740587884.png


Δεξί κανάλι:
1589740662601.png

1589740721250.png

Κάποιοι βεβαίως μπορεί να θεωρήσουν ότι δεν σημειώθηκε και τόσο συνταρακτική βελτίωση.Μόνο που στις ανωτέρω παραστάσεις δεν μπήκε ηθελημένα στο παιγνίδι και το χρονικό παράθυρο που είχε εξαρχής προβλεφθεί. Ας δούμε τώρα και τις επιδόσεις με το παράθυρο ενεργοποιημένο...

Αριστερό κανάλι:
1589741032875.png


Δεξί κανάλι:
1589741103239.png


Κι εδώ διαπιστώνεται ότι ο χρόνος αντήχησης βρίσκεται πολύ κοντά στην τιμή αναφοράς που είχε υπολογιστεί μεταξύ 200 και 250 msec για το συγκεκριμένο δωμάτιο...
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Διάγραμμα Waterfall μέχρι τα 2000 Hz πριν και μετά με χρονικό παράθυρο ενεργοποιημένο :

Αριστερό κανάλι:
1589743543620.png

1589743587524.png


Δεξί κανάλι:
1589743658254.png

1589743697419.png

Παρατηρούμε την ενεργειακή διαστρωμάτωση όπως εκείνη αναπαριστάται με διαφορετικά χρώματα να έχει γίνει πιο ομοιογενής ανάμεσα στις ζώνες 20-320 Hz και 500-2000 Hz.

Και μετρηθείσα απόκριση πλάτους επί του sweet spot με smoothing 1/12 οκτάβας και παράλληλη παράσταση των κυριότερων ιδιορρυθμών στη βάση μέχρι τα 200 Hz.
1589751089275.png


Στο επόμενο θα εξετάσουμε τις επιδόσεις στο πεδίο του χρόνου...
 
Last edited:


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Τα αποτελέσματα στο πεδίο του χρόνου...

Το ETC για τα διορθωμένα κανάλια πρακτικά ισοδύναμο με την προηγούμενη επέμβαση.

Για να δούμε όμως τις κρουστικές αποκρίσεις εντός του επιλεγέντος χρονικού παραθύρου

Αριστερό
1590325174893.png

Δεξί
1590325215887.png


Οι αποκλίσεις από τον τέλειο παλμό εκτείνονται σε χρονικό διάστημα 450 εκατομμυριοστών δευτερολέπτου πριν και μετά.

Με zoom-out και τα δύο κανάλια μαζί στο πεδίο του χρόνου :

1590325519384.png

Zoom-in
1590335649164.png


Σχεδόν απόλυτη ταύτιση αναμεταξύ τους.

Και το Group Delay με την αναμενόμενη απόκλιση στην προβληματική ζώνη.
1590326379048.png
 
Last edited:

Μηνύματα
690
Reaction score
1.100
Το έχεις καταλάβει πως όσο συνεχίζεις το νήμα το dirac φαίνεται όλο και πιο φθηνό?



Αν το πάρουν χαμπάρι άνετα σου βγάζουν μία χορηγία, για στείλε ένα μέιλ.
The one exclusive sign of thorough knowledge is the power of teaching.
Aristotle8-)
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Εξετάζουμε κατόπιν και τη χειρότερη δυνατή περίπτωση χωρίς το χρονικό παράθυρο.Παρουσιάζονται για καθένα κανάλι σε υπέρθεση για τα πρώτα 100 χιλιοστά δευτερολέπτου η αδιόρθωτη κρουστική απόκριση με τη διορθωμένη που θα έχει πορτοκαλί και κίτρινο χρώμα αντίστοιχα ώστε να ξεχωρίζει έναντι της πρώτης.

Αριστερό:
1590335095489.png


Δεξί:
1590335138477.png


Παρατηρούμε ότι η διορθωμένη απόκριση θα διακρίνεται από πιο συμμαζεμένο ενεργειακό φάκελο και σε βάθος χρόνου.
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Απο pre ringing πως πάμε;
Ακούγεται;
Όχι.

Zoom-in στην καμπύλη Ενέργειας - Χρόνου (ETC) για τη χειρότερη δυνατή περίπτωση χωρίς χρονικό παράθυρο:
1590384220799.png


Παρατηρούμε ότι οι μοναδικές ενεργειακές εξάρσεις με τιμή ελάχιστα ανώτερη των -20 dB εμφανίζονται σε περιθώριο κατώτερο των 200 εκατομμυριοστών δευτερολέπτου πριν τη στιγμή μηδέν.Για πιο πριν από μισό χιλιοστό δευτερολέπτου πέφτουν κιόλας κάτω από τιμή -30 dB.

ETC zoom-out
1590384809285.png
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Για το επόμενο project,ένα σενάριο βγαλμένο από την ίδια τη ζωή όπως λένε...

Ηχεία βάσης χωρίς sub μέσα σε μικρό δωμάτιο,με εμβαδόν γύρω στα 12 τετραγωνικά,όγκο κατώτερο των 40 κυβικών μέτρων και σα να μην έφταναν όλ'αυτά,διαστάσεις με τιμές κοντινές μεταξύ τους....

1590691746499.png
1590691509256.png



Είναι setup χαμένο από χέρι;
Χε χε χε...
 

Μηνύματα
950
Reaction score
495
Το έχεις καταλάβει πως όσο συνεχίζεις το νήμα το dirac φαίνεται όλο και πιο φθηνό?



Αν το πάρουν χαμπάρι άνετα σου βγάζουν μία χορηγία, για στείλε ένα μέιλ.
Από τις πιο εύστοχες ατάκες που έχω ακούσει εδώ μέσα. :hi: :rofl:
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
ΧΕ ΧΕ ΧΕ...

Υπάρχουν βεβαίως εκπλήξεις που μπορούν να κάνουν ένα project ακόμα πιο ενδιαφέρον για το αναγνωστικό κοινό...Και σε αυτήν την περίπτωση θα γίνει μια αντιπαραβολή χωρικών συνθηκών...Το ίδιο setup εγκατεστημένο σε διαφορετικό χώρο με διαστάσεις κάθε άλλο παρά μικρού δωματίου και με μακρινές αποστάσεις από τοιχωματικά όρια που δεν ισχύουν συνήθως στο μέσο σαλόνι...

1590918553579.png


Εκτός από την ίδια σύνθεση,θα εφαρμοστεί ισοδύναμη διαρρύθμιση.Κάτι τέτοιο σημαίνει ότι και στις δύο εναλλακτικές εγκαταστάσεις τα ηχεία θα έχουν σφραγισμένο bass reflex,ενώ το ισόπλευρο στερεοφωνικό τρίγωνο θα έχει σταθερή την τιμή πλευράς του η οποία θα ισούται προς 180 εκατοστά,μια ενδεδειγμένη απόσταση για ηχείο βάσης με 8ιντσο mid-woofer.


Ας δούμε τις αποκρίσεις πλάτους και Vector Averaged στην περίπτωση του μικρού δωματίου:
Αριστερό κανάλι πράσινη και μπλε καμπύλη για απόκριση πλάτους (μέθοδος μετακινούμενου μικροφώνου) και Vector Average αντίστοιχα ενώ το δεξί κανάλι συμβολίζεται με κόκκινη και πορτοκαλί.
1590919141915.png


Και ακολούθως στην περίπτωση του μεγάλου σαλονιού υπό τις ίδιες αποχρώσεις :
Τιμή smoothing σταθερά 1/12 οκτάβας.

1590919490953.png


Οι μπάρες κάτω αριστερά συμβολίζουν τους κύριους αξονικούς ιδιορρυθμούς για καθέναν χώρο.Παρατηρούμε ότι στη δεύτερη περίπτωση έχουν μεγαλύτερη πυκνότητα με την τελευταία να ξεκινά κιόλας από κατώτερο συχνοτικό ύψος...

Εμφανίζεται ένα επιπρόσθετο στοιχείο...Και στις δύο περιπτώσεις πραγματοποιήθηκε εξαρχής πολύ σχολαστική εγκατάσταση ως προς τις αποστάσεις που τεκμηριώνεται με τη σύγκλιση ανάμεσα στις αποκρίσεις πλάτους και Vector Averaged για τα επιμέρους κανάλια άνω των 200 Hz.

Μόνο που στην περίπτωση του μεγάλου χώρου βλέπουμε ότι με εξαίρεση μια χαρακτηριστική μετάπτωση λίγο άνω των 200 Hz,η (ανώτερη) σύγκλιση εξακολουθεί να υφίσταται και στις πρώτες οκτάβες...Συμπεραίνεται λοιπόν ότι όπως δεν υπάρχει υποκατάστατο για την επάρκεια ενέργειας στις πρώτες οκτάβες,δεν υπάρχει ούτε για τις μεγάλες διαστάσεις χώρου και την απομάκρυνση των ηχείων από τοιχωματικά όρια ως προς την ακουστική συμπεριφορά ...

Παρατηρούμε επίσης ότι παρά τις τεράστιες διαφορές μεγέθους,και στους δύο χώρους θα ισχύει εφάμιλλο κάτω όριο ωφέλιμης απόκρισης επί του sweet spot,εφόσον παραμένει σταθερή η διάσταση πλευράς στο στερεοφωνικό τρίγωνο.Αφενός μεν καταρρίπτεται έτσι δια παντός η μυθολογία των ηχείων που δεν θα ΄΄γέμιζαν΄΄ εκτεταμένους χώρους ,αφετέρου δε επιβεβαιώνεται το επιχείρημα που διατυπώνεται εδώ και χρόνια ότι κύριος παράγων για την ικανή απόκριση δεδομένων (μικρών) ηχείων δεν θα είναι οι ολικές διαστάσεις χώρου,αλλά η απόσταση ακρόασης όπως θα προκύπτει εκείνη από το διαρρυθμισμένο στερεοφωνικό τρίγωνο.

Κι ένα τελικό διάγραμμα για τον μεγάλο χώρο.Παρατίθενται οι αποκρίσεις πλάτους με θέση μικροφώνου σταθεροποιημένη επί του sweet spot για τα δύο κανάλια με την διάταξη bass reflex σφραγισμένη (καμπύλες πράσινη - κόκκινη) και ανοιχτή (καμπύλες μπλε ανοιχτή - κίτρινη)

1590921015621.png


Από την τρίτη οκτάβα και άνω ισχύει ταύτιση όπως ήταν αναμενόμενον.

Στην πρώτη οκτάβα παρατηρούνται χαρακτηριστικές κορυφώσεις απόκρισης ακολουθούμενες από ανάλογες υποχωρήσεις,στοιχείο που φανερώνει ότι η ενέργεια εκεί προκύπτει ελέω υφιστάμενου ιδιορρυθμού αντί να είναι ουσιαστικά ωφέλιμη από έκταση του ίδιου του ηχείου.Επομένως η ωφέλιμη ενέργεια ξεκινά από ύψος 50-60 Hz.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Η τρέχουσα παρουσίαση θα δώσει μιαν ακόμα ευκαιρία.

Ύστερα από εφαρμογή σε κάθε δυνατή παραλλαγή της μεθόδου και σε ποικιλία διαφορετικών σεναρίων,
θ'ανακεφαλαιωθεί εκείνη η εκδοχή που κατά την εμπειρία του γράφοντος είναι η πιο πιθανή να δώσει ικανοποιητικό ακρόαμα με τις πρώτες προσπάθειες για τον αρχάριο χρήστη.

Βήμα Πρώτον :
Πραγματοποιούμε μετρητική συνεδρία με ενεργοποιημένο FDW και Timing Reference με την πρώτη λήψη αναφοράς να γίνεται πάνω στο sweet spot και ακολούθως σε 6-9 διαφορετικά σημεία γύρω από εκείνο κατά τα γνωστά.Από τη δέσμη μετρήσεων για καθένα κανάλι ξεχωριστά θα εξαγάγουμε το αντίστοιχο αρχείο Vector Averaged.

H απόκριση πλάτους για καθένα κανάλι χωρίς το FDW θα ληφθεί είτε με τη μέθοδο μετακινούμενου μικροφώνου (προτιμότερη) ,είτε με απενεργοποίση του FDW για τις ήδη ληφθείσες μετρήσεις κι εξαγωγή μέσου όρου για καθένα κανάλι ξεχωριστά με την εντολή Average the Responses.

Όποιος δεν καταλαβαίνει κάτι από κάθε στάδιο μπορεί να εκφράσει την απορία του.
Αλλιώς θεωρούνται καλώς εννοούμενα για τη συνέχεια και δεν θα δικαιολογείται οποιοσδήποτε ισχυρισμός περί δυσκολίας στην εφαρμογή.

Έχοντας σώσει το αρχείο Vector Averaged για καθένα κανάλι ξεχωριστά,ανοίγουμε παράθυρα εργασίας στο rePhase και με την εντολή Import Measurement θα φορτώσουμε το αντίστοιχο Vector Averaged.

Οι προκύπτουσες καμπύλες Vector Averaged και απόκρισης πλάτους δεν χρειάζεται να έχουν πλήρη σύγκλιση.Μας κάνει να βρίσκονται τα VA σε διαφορά στάθμης 2-3 dB σε σχέση προς τις αντίστοιχες καμπύλες πλάτους,θέλουμε όμως οπωσδήποτε ν'ακολουθούν οι επιμέρους καμπύλες για καθένα κανάλι παρεμφερή διακύμανση τουλάχιστον στο φάσμα άνω των 200 Hz.

Βήμα Δεύτερον :
Στην ενότητα Filter Linearization θα εισαγάγουμε τα χαρακτηριστικά του κρος,της ανάκλασης χαμηλών - εφόσον υπάρχει - αλλά και του ενσωματωμένου υποηχητικού φίλτρου - εφόσον υπάρχει.Δεν εισάγουμε κλίση και ύψη υποχώρησης για κλειστές καμπίνες ή για παθητικούς ακτινοβολητές και γραμμή μεταφοράς.

Στην ενότητα Paragraphic Phase EQ χρησιμοποιούμε τα faders για να φέρουμε σε καλή προσέγγιση τη φασική καμπύλη με τον μηδενικό οριζόντιο άξονα.

Εφόσον θα έχει γίνει εξαρχής ικανοποιητικό στήσιμο του setup και λήψη των μετρήσεων με όλες τις διατυπώσεις,η εισηγμένη στο rePhase φασική καμπύλη θα έχει διακυμάνσεις διαχειρίσιμες από μετακινήσεις faders + - 180 μοιρών και χωρίς εμπλοκή πλήθους μεγαλύτερου από 20 ζώνες.

Μια καλή λύση είναι να κινηθούμε στο πεδίο της συχνότητας με φορά από άνω προς τα κάτω.Προσέχουμε μια κίτρινη κάθετη γραμμή εμφανιζόμενη την αρχική στιγμή που μετακινούμε δεδομένο fader από τη θέση μηδέν να τέμνεται πάνω στην κεντρική συχνότητα που αντιπροσωπεύει εκείνο με την τελική θέση που θα λαμβάνει το επηρεαζόμενο τμήμα της φασικής καμπύλης.Όταν κατορθωθεί αυτή η κίνηση,τότε πηγαίνουμε στο προηγούμενο fader που θα αντιπροσωπεύει ανώτερη συχνότητα για να εξομαλύνουμε τη δική του απόκλιση από την κίνηση του τρέχοντος fader.

Εδώ βλέπουμε παράδειγμα για το fader με κεντρική συχνότητα 1000 Hz.
Αφότου το τμήμα της καμπύλης θα τέμνει τον μηδενικό άξονα ακριβώς στα 1000 Hz,τότε επανερχόμαστε στο προηγούμενο με κεντρική συχνότητα 1587 Hz και θα το πειράξουμε όσο θα χρειαζόταν για να συγκλίνει ξανά το προηγούμενο τμήμα στην καμπύλη με τον μηδενικό άξονα.
1591271234469.png


Εάν προκύψουν μικρές αποκλίσεις σε περιορισμένα προηγούμενα τμήματα από την καμπύλη μπορεί ο χρήστης κατά την κρίση του είτε να μην τα πείραζε εφόσον δεν θα υπήρχε απόκλιση ανώτερη των 10 μοιρών,είτε να τα επιδιόρθωνε εμπλέκοντας πρόσθετα faders αφότου θα είχε γίνει η χονδρική διόρθωση της ολικής καμπύλης.

Φροντίζουμε να μην κάνουμε διορθώσεις με επιλεγμένη κεντρική συχνότητα κάτω από τα 100 Hz.Κρίνεται προτιμότερο ν'αφεθούν οι όποιες φασικές αποκλίσεις εκεί στην ησυχία τους.

Το τελικό αποτέλεσμα από το δεύτερο βήμα θα έχει ενδεικτική μορφή σαν την παρακάτω εικονιζόμενη από το setup στο μικρό δωμάτιο για αριστερό και δεξί κανάλι αντίστοιχα:

1591270037715.png

1591270770549.png


Μπορούμε επίσης αντί να μετακινούμε μέσω κέρσορα κάθε fader ,να πληκτρολογούσαμε δεδομένη θετική ή αρνητική τιμή σε μοίρες στο ανώτερο πεδίο της στήλης που ανήκει σε αυτό.Κάτι τέτοιο αποβαίνει χρήσιμο σε περίπτωση που θα θέλαμε να κάνουμε επέμβαση με τιμή ανώτερη από 180 μοίρες.

Καλό είναι βεβαίως να μη χρειαζόταν να γίνουν πολλές τέτοιες επεμβάσεις,αφού θα ήταν ένδειξη πλημμελούς αρχικού στησίματος για ηχεία και θέση ακρόασης σε δεδομένο χώρο.
...
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Βήμα Τρίτον :
Έχοντας ολοκληρώσει τις επεμβάσεις πάνω στη Vector Averaged απόκριση σε αυτό τουλάχιστον το στάδιο,περνάμε στην κυρίως ισοστάθμιση πάνω στην απόκριση πλάτους.Για λόγους ασφαλείας για το ενδεχόμενο λειτουργικής αναποδιάς που θα καταργούσε την προηγηθείσα εργασία,μπορούμε εάν θέλουμε ν'αποθηκεύσουμε την κατάσταση του παραθύρου μέχρι εκείνη τη στιγμή με τις εντολές File > Save Settings As...

Με την εντολή Import Measurement χωρίς να πειράξουμε καμία από τις προηγούμενες ρυθμίσεις θα εισαγάγουμε το σωσμένο αρχείο με τη μετρημένη απόκριση πλάτους - ή το μέσο όρο των επιμέρους μετρήσεων με απενεργοποιημένο το FDW - για το αντίστοιχο κανάλι.Κατά την εισαγωγή θα παρατηρήσουμε ότι η οριζοντιωμένη φασική καμπύλη θα αλλάξει μορφή.Δεν ανησυχούμε,αφού οι επεμβάσεις μας θα έχουν παραμείνει εισηγμένες στην ανοιχτή διορθωτική συνεδρία.

Στην ενότητα Ranges ρυθμίζουμε τα όρια στάθμης από 0 dB έως 100 dB ώστε να εμφανιστεί στο παράθυρο η καμπύλη απόκρισης.

Σε αυτό το στάδιο επιστρέφουμε σε περιβάλλον REW για την εξαγωγή αυτοματοποιημένων φίλτρων ισοστάθμισης και πάνω σε αυτό έχουμε δύο πιθανές ακολουθίες ενεργειών.Κρίνεται προτιμότερο να χρησιμοποιήσουμε τη μορφή Var smoothing για την προβολή στη μετρηθείσα αρχική καμπύλη.H προβολή τύπου Variable προβλέπει υψηλή ανάλυση
στις πρώτες οκτάβες (1/48 octave) η οποία προοδευτικά θα μειώνεται με ανώτερο βαθμό εξομάλυνσης καθώς θα ανερχόμαστε στο φάσμα.Κατ'αυτόν τον τρόπο το λογισμικό δεν θα κληθεί να διορθώνει μικροδιακυμάνσεις σε μεσοΰψηλές οκτάβες και άνω επιβαρύνοντας αδίκως την αποστολή του.

Η πρώτη εναλλακτική είναι η απλούστερη και προβλέπει ενιαία εξαγωγή πάνω σε ολόκληρη την ωφέλιμη απόκριση.
Αυτή η τακτική βολεύει σε περιπτώσεις περιορισμένης ωφέλιμης απόκρισης στα άκρα ,δηλαδή σε δορυφόρους μονάχους δίχως sub,αλλά δεν βολεύει σε περιπτώσεις όπου θα θέλαμε να εκτελέσουμε ιδιορρυθμική ισοστάθμιση.

Η δεύτερη εναλλακτική προβλέπει δύο ξεχωριστά σκέλη ισοστάθμισης καθένα αφιερωμένο σε ιδιαίτερη ζώνη ενδιαφέροντος όπως έχει περιγραφεί στην προηγούμενη παρουσίαση,λ.χ. κάτω όριο ωφέλιμης απόκρισης - επιλεγμένο ύψος μέχρι 200 Hz & επιλεγμένο ύψος άνω των 200 Hz - άνω όριο απόκρισης.

Το δεύτερο σκέλος θα τελεστεί με φίλτρα συμβατά προς το rePhase ,ενώ το πρώτο με Generic φίλτρα τύπου Modal των οποίων οι παράμετροι θα πληκτρολογηθούν μια προς μια σε ξεχωριστή Bank του Paragraphic Gain EQ σε περιβάλλον rePhase.Η ανώτερη ευελιξία θα αυξάνει και τον κύκλο εργασιών από τον χρήστη.

Και στις δύο περιπτώσεις στην τρέχουσα παρουσίαση το setup περιλαμβάνει σκέτα μόνιτορ βάσης με ωφέλιμη απόκριση που ξεκινά πάνω από ύψος 50 Hz.

Στην περίπτωση του μικρού δωματίου επιλέχθηκε η δεύτερη μέθοδος,ενώ για το μεγάλο δωμάτιο η απλούστερη πρώτη.

Χρειαζόμαστε όμως και καμπύλη-στόχο για το λογισμικό ισοστάθμισης.Εισακούγοντας την πρόταση του Ear επελέγη εδώ μια ιδιαίτερη καμπύλη με την αναγκαία κατηφορική κλίση αλλά και μια τόνωση με κεντρική συχνότητα 11300 Hz.

Έτερος λόγος γι αυτήν την ενέργεια είναι η εγγενής τόνωση που έχει διαπιστωθεί να εμφανίζει η αυθεντική απόκριση των Yamaha HS8 σε αυτήν ακριβώς τη ζώνη,χαρακτηριστικό που κρίθηκε σκόπιμο να διατηρηθεί και στη διορθωμένη.

Όπως κατανοούμε λοιπόν,κάθε διαδικασία ισοστάθμισης έχει ιδιαίτερες παραμέτρους και σε καμία περίπτωση δεν γίνεται να είναι του στυλ ΄΄ψεκάστε-σκουπίστε-ισώσατε΄΄. :sneaky:

Ιδού και οι παράμετροι της καμπύλης όπως θα περιέχονται στο σχετικό αρχείο .txt
31.5 6
40 5.9
50 5.5
63 4.9
80 3.7
100 2.5
125 1.3
160 0.6
200 0.2
250 0
1000 -1
8000 -4
11300 -2.5
16000 -6
32000 -12

Για τη στάθμη αναφοράς στην καμπύλη-στόχο δίνουμε στην ενότητα EQ REW για την αντίστοιχη καμπύλη απόκρισης την εντολή Set target level.To λογισμικό θα δώσει μια τιμή σε dB που θα έχει συνήθως και δεκαδική υποδιαίρεση.

Έχει διαπιστωθεί στην πράξη ότι η καλύτερη θέση για δεδομένη απόκριση θα ήταν δύο ολόκληρες μονάδες dB συν την περισσευούμενη δεκαδική υποδιαίρεση κάτω από την προτεινόμενη τιμή,λ.χ. από 80,9 σε 78 dB για το ένα κανάλι και από 80,4 σε 78 για το άλλο κανάλι.Σιγουρευόμαστε προφανώς ότι θα έχει επιλεγεί η ίδια ακριβώς στάθμη αναφοράς για καθένα από τα επιμέρους κανάλια.

Ο ίδιος ρυθμίζω επίσης τις παραμέτρους στην υποενότητα Filter Tasks κατά τρόπον ώστε να μην κάνει την παραμικρή γενική τόνωση (Overall Max Boost 0) ,ενώ οι τοπικές τονώσεις δεν θα υπερέβαιναν την τιμή 3 dB (Individual Max Boost 3).

Αποφεύγω γενικώς δραστικές διορθώσεις σε υποχωρήσεις της καμπύλης.Κύριος λόγος γι αυτό είναι ότι αφενός μεν
οι στενές βυθίσεις δεν είναι ιδιαίτερα αισθητές,αφετέρου δε αρκετές εξ αυτών ενδέχεται σε τυπικούς αφρόντιστους χώρους να οφείλονται σε ακυρώσεις από καταστρεπτική συμβολή άμεσου ήχου με ανακλαστικές συνιστώσες,οπότε η απόπειρα διόρθωσης μέσω τόνωσης όχι μόνο θ'απέβαινε άκαρπη αλλά θα δημιουργούσε κι αισθητές ανισορροπίες στη διορθωμένη απόκριση.

Ας δούμε αναπαραστάσεις για την εφαρμογή στην περίπτωση του μικρού δωματίου :

Αριστερό :
1591293541728.png

1591293593194.png


Δεξί :
1591293658286.png

1591293704370.png


Και τα αρχεία txt με τα ιδιορρυθμικά φίλτρα για τις πρώτες οκτάβες :
Αριστερό
1591293970224.png

Δεξί:
1591294031266.png


Επαναλαμβάνεται ότι η απουσία αποριών για καθένα από τα διαδοχικά στάδια συνεπάγεται πως είναι κατανοητά εκείνα,οπότε δεν θα έχουν βάση ισχυρισμοί ότι η μέθοδος θα ήταν ακατόρθωτη από ΄΄κοινούς θνητούς΄΄, :sneaky:
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Στη συνέχεια οι αναπαραστάσεις για την πρώτη μέθοδο στην περίπτωση του μεγάλου σαλονιού:

Αριστερό :
1591296695748.png


Δεξί :
1591296742933.png

Και οι σχετικές απεικονίσεις εάν είχε επιλεγεί η πιο εμπεριστατωμένη μέθοδος :

Αριστερό:
1591297002396.png

1591297040744.png


Δεξί :
1591297079370.png

1591297108389.png


Η απλούστερη μέθοδος μας καλύπτει ικανοποιητικά στη συγκεκριμένη περίπτωση όπως διαπιστώνεται κατά την αντιπαραβολή των διορθωτικών αποκρίσεων.Εξάλλου ο τρόπος διευθέτησης για ηχεία και θέση ακρόασης στον εν λόγω μεγάλο χώρο δεν δημιουργεί έντονη ανάγκη για περίπλοκη ιδιορρυθμική ισοστάθμιση στις πρώτες οκτάβες...
 
Last edited:

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
8.135
Reaction score
26.693
Επαναλαμβάνεται ότι η απουσία αποριών για καθένα από τα διαδοχικά στάδια συνεπάγεται πως είναι κατανοητά εκείνα,οπότε δεν θα έχουν βάση ισχυρισμοί ότι η μέθοδος θα ήταν ακατόρθωτη από ΄΄κοινούς θνητούς
Σέ έχω χάσει, μόνο τις εξελίξεις στις καμπύλες κοιτάζω πχια, μα πατάω λάικ για τον κόπο σου, ακόμα δε περισσότερο για τον κόπο σου που κάθεσαι και μάς τα γράφεις.
Οι δικές μου απορίες είναι πχιο στοιχειώδεις, πολύ πιο στοιχειώδεις.
#κοινός_θνητός
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.433
Reaction score
15.081
Μια παρατήρηση (που μάλλον έπρεπε να την κάνω από την αρχή...)
Αφού μπαίνεις κ μπαίνεις στον κόπο να γράψεις όλα αυτά... γιατί δε βάζεις τα screenshots σε μεγαλύτερη ανάλυση;
Κάποια πράγματα όπως αριθμοί σε ρυθμίσεις είναι δυσδιάκριτα.
Έτσι κ αλλιώς στον server θα μείνουν.... (ο οποίος φιλοξενεί ένα σωρό άχρηστες εικόνες π.χ. γελοιογραφίες, εδώ θα είχε πρόβλημα;; )
 

n_olympios

Μαντιναδόρος!
Moderator
Μηνύματα
5.852
Reaction score
12.416
Σέ έχω χάσει, μόνο τις εξελίξεις στις καμπύλες κοιτάζω πχια, μα πατάω λάικ για τον κόπο σου, ακόμα δε περισσότερο για τον κόπο σου που κάθεσαι και μάς τα γράφεις.
Οι δικές μου απορίες είναι πχιο στοιχειώδεις, πολύ πιο στοιχειώδεις.
#κοινός_θνητός
Εγώ ζήτησα άδεια από τη δουλειά (και το κορίτσι) για μία εβδομάδα, να τα μελετήσω με την ησυχία μου καώ, αλλά και πάλι δε με βλέπω να φτάνει.
 


Τελευταια Μηνυματα

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.311
Μηνύματα
2.858.157
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top