Τύφλα να χει το...Dirac (διόρθωση απόκρισης δικαναλικού)

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Για λόγους ελέγχου έγινε δοκιμαστική εγκατάσταση του τρίτου τεμαχίου και πάνω σε γωνία τέρμα αριστερά στο κύριο τμήμα του χώρου με τα εξής αποτελέσματα στην κόκκινη καμπύλη :
spl.png

gd.png

spectro.png

Διαπιστώνεται ότι η γωνιακή τοποθέτηση αυξάνει το κέρδος χώρου στη βάση του φάσματος σε βάρος των ανώτερων ζωνών,διεγείροντας επιζήμια - αφού μόνο το τρίτο sub θα ήταν έτσι τοποθετημένο - το θεμελιώδη αξονικό ιδιορρυθμό στο χώρο...

Ενδεχομένως αρκετοί αναγνώστες ν'αναρωτώνται προς τι μια τόσο βασανιστική διερεύνηση για βέλτιστη διαχείριση του σήματος στερούμενη τις ευκολίες που παρέχουν γνωστά προγράμματα...Πέραν του παιγνιδιού για εξερεύνηση ορίων στην αδιόρθωτη απόκριση του συγκεκριμένου setup ,κρίνεται σκόπιμο σε αυτό το σημείο να δοθεί (μεταφρασμένος) λόγος στον πολυαγαπημένο μας Dr. Floyd Toole ...

"...H καμπύλη με προδιαγραφές Harman δεν είναι παρά η steady-state απόκριση που προκύπτει μετρώντας οποιοδήποτε από διάφορα ηχεία με εμπρόσθια ακτινοβόληση τα οποία είχαν υψηλούς βαθμούς προτίμησης σε διπλά τυφλά τεστ ακροάσεων.Αυτές οι steady-state αποκρίσεις εντός δωματίου είναι ουσιαστικά προβλέψιμες από τις καμπύλες ΄΄πρώιμων ανακλάσεων΄΄ στις παραστάσεις spinorama...

Εάν τώρα μετρήσουμε (στο δικό μας setup) απόκριση τύπου Harman ή πολύ κοντινή προς εκείνη και τα ηχεία μας είναι συμβατικής σχεδίασης με εμπρόσθια ακτινοβόληση ηχητικής ενέργειας,τότε έχουμε πιθανότατα κάνει καλή επιλογή ηχείων.Μπορούν να υπάρξουν μικρές παραλλαγές στην κλίση καθώς και περαιτέρω ευρυζωνικές μικρορυθμίσεις ανάλογες δράσης από κλασσικά τονικά ρυθμιστικά (μπάσων - πρίμων ) προκειμένου να προκύψει ικανοποιητικά μια γενική φασματική ισορροπία.Δεν θα έπρεπε να γίνονται λεπτομερείς ρυθμίσεις σε στενές ζώνες,καθότι οι εμφανιζόμενες μικρές αποκλίσεις αποτελούν παρεμβολές ακουστικής που είναι φαινόμενα μη ελάχιστης φάσης τα οποία θα ερμηνευθούν από το ακουστικό μας σύστημα ως αθώα χωρική διεύρυνση - ήχητική συμπεριφορά δωματίου.

Οι ΄΄διορθώσεις΄΄ πάνω σε αυτές τις λεπτομέρειες πιθανόν να υποβαθμίσουν την ακροαματική επίδοση ηχείων που είναι πραγματικά ποιοτικά...Δυστυχώς αυτή η τακτική (ΣΣ. διόρθωσης των λεπτομερειών) είναι διαδεδομένη σε αυτοματοποιημένα λογισμικά φτιαγμένα από εταιρείες οι οποίες δεν κατασκευάζουν οι ίδιες ηχεία.Η φιλοσοφία προώθησης στα προϊόντα αυτών των εταιρειών είναι ότι η δική τους ΄΄μαγική συνταγή΄΄ θα μπορούσε να μετατρέψει σε τέλειο setup οποιοδήποτε ηχείο εντός οποιουδήποτε δωματίου.Λυπάμαι,αλλά ένα παντοκατευθυντικό μικρόφωνο μ'έναν αναλυτή δεν είναι εφάμιλλά των αυτιών και του εγκεφάλου μας...Δεν είναι σπάνιο φαινόμενο ν'αναγκάζεται ο χρήστης να παρακάμπτει το αυτοματοποιημένο EQ με χειροκίνητες ρυθμίσεις στην προσπάθεια ν'αποκαθιστούσε την αυθεντική ηχητική ποιότητα άριστων ηχείων.Σε μερικές περιπτώσεις η πλήρης απενεργοποίηση με πάτημα του off θ'αποτελεί προτιμώμενη επιλογή...

Η καμπύλη Harman δεν αποτελεί ΄΄στόχο΄΄ στον οποίο κάθε ελαττωματικό ηχείο θα προσαρμοζόταν για να μας αντάμοιβε με κορυφαίο ήχο.Τα πιο διαδεδομένα ελαττώματα σε ηχεία είναι συντονισμοί από την κατασκευή τους (οι οποίοι συχνά δεν εμφανίζονται στις μετρούμενες καμπύλες απόκρισης εντός δωματίου) καθώς και ανώμαλη κατευθυντικότητα (η οποία δεν επιδιορθώνεται μέσω ισοστάθμισης).Η μόνη λύση και στα δύο προβλήματα είναι τα ποιοτικότερα ηχεία - για τα οποία ένδειξη παρέχουν τα μετρητικά δεδομένα υπό ανηχοϊκές συνθήκες.

Υπενθυμίζεται ότι η καμπύλη Harman αφορά σε συμβατικές σχεδιάσεις ηχείων με εμπρόσθια ακτινοβόληση.Θεμιτοί παράγοντες για διαφοροποιήσεις αποτελούν οι διαφοροποιημένοι τρόποι ακτινοβόλησης (παντοκατευθυντικά,δίπολα κτλ. - ή δωμάτια με εκτενή ακουστική φροντίδα ή και οι δύο...

Εάν μια καμπύλη-στόχος έχει επιτευχθεί και δεν είναι ικανοποιητική η ηχητική ποιότητα συχνή σύσταση είναι ν'ανατρέξουμε στο menu,να βρούμε τις χειροκίνητες ρυθμίσεις και να παίξουμε με τη μορφή της καμπύλης μέχρις ότου ν'αρέσει ο ήχος στον χρήστη ή τον πελάτη.Αυτό δεν αποτελεί βαθμονόμηση,αλλά υποκειμενική άσκηση στο χειρισμό ενός περίτεχνου τονικού ρυθμιστικού.Άπαξ και οριστεί κλειδώνει στις ρυθμίσεις και σε αυτό θ'αντικατοπτρίζονται ιδιότητες χροιάς από τη μουσική που κάθε φορά θα παίζεται.Με άλλα λόγια ο ΄΄κύκλος σύγχυσης΄΄ (ΣΣ: αφορά στη διαφοροποιημένη τονική ισορροπία όπως έχει κάθε φορά ενταχθεί από τους αρμοδίους σε παραγωγές από διαφορετικές εποχές ή μουσικά ιδιώματα) τώρα ενσωματώνεται σε δεδομένο setup...Μπορούμε οπωσδήποτε να το κάνουμε αλλά να μη θεωρούμε ότι αποτελεί ΄΄βαθμονόμηση΄΄.Τα παλαιομοδίτικα τονικά ρυθμιστικά και τα μοντέρνα ρυθμιστικά για κλίση καμπύλης είναι η απάντηση σε αυτά τα ζητήματα και γίνεται να ορίζονται κατά βούλησιν ώστε να ισοζυγίσουν προσωπικά γούστα κι ελαττώματα από κάποιες παραγωγές.Είναι λυπηρό και ανόητο το ότι πολλά προϊόντα ΄΄hi-end΄΄ δεν έχουν τονικά ρυθμιστικά.Υποτίθεται επίσης ότι οι καταγραφές μουσικών γεγονότων είναι καθολικά ΄΄τέλειες΄΄.Λάθος!

Δεδομένων όλων αυτών,η ισοστάθμιση πάνω στις αποκρίσεις steady-state για τη ζώνη των χαμηλών οκτάβων σχεδόν επιβάλλεται σε μικρά δωμάτια...Τα πολλπλά sub μπορούν να μειώσουν διακυμάνσεις στην απόκριση ανάμεσα σε διαφορετικές θέσεις,ώστε η εφαρμοζόμενη ισοστάθμιση να λειτουργεί όχι μόνο για έναν ακροατή (ΣΣ: επί του MLP)...

...

Έχω αποκτήσει έναν από τους πλέον προηγμένους και ακριβούς πολυκαναλικούς επεξεργαστές της αγοράς,επαινούμενο ευρέως για την ισχύ και την ικανότητα για πολύπλοκη επεξεργασία σήματος...Έχει τρομερή ευελιξία,καταφανέστατα σχεδιασμένος από έξυπνα μυαλά στα μαθηματικά και τις εφαρμογές DSP,είναι όμως εξίσου φανερό ότι αυτοί οι τύποι δεν κατανόησαν τις αρχές Ακουστικής και Ψυχοακουστικής που διέπουν την αλληλεπίδραση ηχείων με χώρους οι οποίες είναι δική μου ειδικότητα.Το αποτέλεσμα είναι ότι στην πλήρως αυτοματοποιημένη του λειτουργία κάνει πράγματα που δεν θα έπρεπε.

Χωρίς να υπεισέλθω σε λεπτομέρειες για τη δική μου ιστορία με αυτή τη συσκευή,ξεκίνησε αυτή με μια διαδικασία ρύθμισης χρησιμοποιώντας το δικό τους αποκλειστικό μικρόφωνο,εύρεση μέσου όρου για τις χωρικές συνιστώσες με ζυγισμένες τοποθεσίες μικροφώνου για τις λήψεις και υποσχέσεις για επεξεργασία με συνδυασμένα φίλτρα IIR & FIR ου θα εξασφάλιζε ένα πολύ ξεχωριστό αποτέλεσμα...

Το αποτέλεσμα ήταν πράγματι πολύ ξεχωριστό,αφού ο εξαίσιος ήχος των ηχείων μου Revel Salon2 ξεκάθαρα υποβαθμίστηκε...Μετρήσεις που έκανα μέσω REW ήταν σε διαφωνία με τα εμφανιζόμενα δεδομένα στην οθόνη της συσκευής,αλλά σε συμφωνία με αυτό που άκουγα.Με τη βοήθεια ενός ειδικού στη συγκεκριμένη συσκευή οι χειροκίνητες επεμβάσεις μπόρεσαν ν'αποκαταστήσουν την ουσία καλού ήχου...Μεταγενέστερες μικρορυθμίσεις το έχουν φέρει σε επίπεδο ν'απολαμβάνω το πρόγραμμα,όμως μονάχα αφότου θα έχουν παρακαμφθεί ή απενεργοποιηθεί μερικές από τις εγγενείς διεργασίες στο λογισμικό...

Γνωρίζω ότι υπάρχουν και άλλοι ψηφιακοί ισοσταθμιστές με προβλήματα.Όλα πηγάζουν από έξυπνους μηχανικούς στο πεδίο των μαθηματικών και DSP που κάνουν πράγματα με ακαδημαϊκή αξία,αλλά δεν δίνουν επαρκή έμφαση στις ιδιαιτερότητες της ανθρώπινης ακουστικής αντίληψης.Σε διάφορες επαγγελματικές συγκεντρώσεις είχα εκτεταμένες συζητήσεις και διαφωνίες με κάποιους από αυτούς τους μηχανικούς.Κατέληγε πάντα σε ζήτημα άποψης και όχι πραγματικών γεγονότων,με τις απόψεις τους να κλίνουν στην ενίσχυση από πλευράς πελάτη για την υποτιθέμενη αξία αυτών των λογισμικών .Αποτελεί κομμάτι μιας υπέρτατης προσπάθειας στο να προσφέρεται κάτι διαφορετικό ή ξεχωριστό σε προϊόντα που κάνουν ό,τι μπορούν στη σύγχρονη εποχή να κάνουν και οι χρήστες από μόνοι τους ,χάρη σε διαθέσιμα DSP,δωρεάν μετρητικά προγράμματα και μικρόφωνο των 100 ευρώ.

Καμία απ'όλες αυτές τις επεξεργασίες δεν υποστηρίζεται από διπλές τυφλές ακροαματικές αξιολογήσεις.Διορθώστε με αν κάνω λάθος...
(ΣΣ : Βέβαιο πάντως είναι ότι οι διαφορές ανάμεσα στη μεσολάβηση και απουσία επεξεργασίας στο σήμα ξεχωρίζουν πολύ ανετότερα σε σύγκριση με εναλλαγές καλωδίων και συναφών παρελκομένων).
Η απανταχούσα διαθεσιμότητα ΄΄ισοστάθμισης χώρου΄΄ αποτελεί πλέον ένα είδος ΄΄ασθένειας΄΄ στο audio.Πολλοί χρήστες εμπιστεύονται αδίκως αυτές τις συσκευές.Όπως έχω δηλώσει πολλές φορές,από τη στιγμή που οι επίσημες οδηγίες χρήσης λένε πως άμα στον πελάτη δεν αρέσει ο ήχος από τη στάνταρ καμπύλη-στόχο μπορεί εκείνος να την αλλάζει,τότε γίνεται εξάσκηση πάνω σε υποκειμενική χρήση τονικών ρυθμιστικών αντί κανονικού calibration...O ΄΄κύκλος σύγχυσης΄΄ για οποιοδήποτε πρόγραμμα χρησιμοποιήθηκε κατά το βελτιωτικό πείραγμα θα είναι μονίμως ενσωματωμένος στο ηχοσύστημα...


Έχοντας πει όλ'αυτά,η ισοστάθμιση είναι τμήμα της απαραίτητης φροντίδας για τους ιδιορρυθμούς δωματίου στις χαμηλές οκτάβες.Δεν υπάρχει τρόπος να το αποφύγουμε,αλλά ακόμα και πάνω σε αυτό πράγματα που θα έπρεπε να είναι απλά μερικές φορές βλάπτονται...


(Κεφάλαιο 8ο από την τρίτη έκδοση του γνωστού συγγράμματος)
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Όσοι παρακολουθούν την τρέχουσα μελέτη έχουν υπ'όψιν το επαναλαμβανόμενο ερώτημα,δηλαδή τί θα μ'ενοχλούσε κατά τις ακροάσεις από τον εκάστοτε προηγούμενο σταθμό...Ό,τι και να πω σε αυτό το επίπεδο που έχουμε φτάσει,μπορεί κάλλιστα να θεωρηθεί ως ΄΄κυνήγι ουράς΄΄ .Εφόσον εξαρτάται από τον υποφαινόμενο,η κύρια εντύπωση που έπαιρνα ήταν ότι το μπάσο παρέπεμπε περισσότερο σε SVS παρά στον πιο ρυθμικό και περιγραφικό χαρακτήρα του Dynaudio 18S...Πρόσθετη παρατήρηση ότι στην προσπάθεια να μειωνόταν περαιτέρω σε μικρό βαθμό η στάθμη στο δεύτερο SVS το περιστροφικό volume με τις φιξαρισμένες εγκοπές στη διαδρομή του ερχόταν σ'ένα μεταίχμιο όπου δεδομένο σκαλί στο ρυθμιστικό έδινε μεγαλύτερη συμμετοχή από την επιθυμητή ενώ το αμέσως κατώτερο σκαλί λιγότερη από την επιθυμητή...Εκτός αυτών είχαμε και το ζήτημα τοποθέτησης εντός λειτουργικού χρονικού παραθύρου σε σχέση με τα άλλα δύο sub,κάτι που δεν γινόταν στην εντέλεια υπό τις δεδομένες συνθήκες.

Επομένως πάμε γι αναθεώρηση διαρρύθμισης...Προτεραιότητα στα κριτήρια η τοποθεσία,η οποία χρειάζεται να κρατηθεί ως πλέον βολική για να έμενε εγκατεστημένο εκεί επ'αόριστον.Από τη στιγμή όμως που δεν υπήρχε δυνατότητα προσαρμογής delay και λεπτότερων ρυθμίσεων,λογικό επακόλουθο είναι να επιλεγεί ένα άλλο τεμάχιο sub που θα είχε διάφορο εγγενές delay και με την προσδοκία να συνεργαζόταν ομαλότερα....

Χάρη σε περασμένες συνεδρίες από άλλα setup,κρίθηκε πως άξιζε μια δοκιμή με το γνωστό Yamaha...
για να εξεταστεί η χρονική του ένταξη ως προς τα άλλα δύο sub ακολουθήθηκε μέθοδος ανάλογη με την περιγραφείσα στο μήνυμα #920...Για λόγους συντομίας επελέγη το αριστερό κανάλι για χορηγία acoudtic timing reference με τη λήψη να γίνεται πάνω στο δεξί.To sweep σε ζώνη 30-150 Hz.Οι μεμονωμένες λήψεις γιa SVS και Yamaha πραγματοποιήθηκαν με το Dynaudio ενεργοποιημένο ώστε να περνά το σήμα στα main και το δικό του volume στην κατώτατη θέση όπου δεν έβγαζε το ίδιο σήμα...Με τα δύο άλλα sub ευρισκόμενα πάνω στη μεσοκάθετο,προτεραιότητα στην εξέταση δεν είχε συγκεκριμένο κανάλι. Στην επόμενη παράσταση Βηματικής απόκρισης παρατηρούμε τον παλμό από το SVS (πράσινη καμπύλη) και το Dynaudio (μπλε καμπύλη) στο γνωστό χρονικό διάστημα αναμεταξύ των,με την πορτοκαλί καμπύλη για το Yamaha :
Step.png


Εξετάζονται οι βηματικές αφού δεν μας νοιάζει τόσο το πότε έχουμε εκκίνηση στον παλμό,όσο ποια τοποθεσία θα έχει η κορυφή του εκάστοτε παλμού στο πεδίο του χρόνου...Επειδή η τύχη κάποιες φορές ανταμοίβει την επιμονή,διαπιστώθηκε ότι χάρη στο εγγενές του delay η κορυφή πλάτους στον παλμό από το Yamaha συνέπιπτε με την αντίστοιχη κορυφή από το Dynaudio...Σπάνιο φαινόμενο,εφόσον όμως συμβαίνει εδώ πρέπει να το εκμεταλλευτούμε αντί να κοιτάμε το άλογο που μας χαρίστηκε στα δόντια...

Με πρόσθετη εξέταση στις επιμέρους φασικές αποκρίσεις κρίθηκε σκόπιμο να τεθεί το βαθυπερατό φίλτρο του Yamaha σε συχνότητα σε ζώνη 50-55 Hz,αφού η συνάφεια προς τα άλλα δύο ξέφευγε σε ανώτερες ζώνες:
Phase.png


Με την κόκκινη καμπύλη τώρα προστίθεται και η φασική απόκριση από το αντίστοιχο main ηχείο:
Phase.png


Όχι και άσχημα δεδομένου ότι γίνεται χωρίς κεντρικό επεξεργαστή ή μικρορυθμίσεις σε επιμέρους delays...

Ας δούμε όμως πώς εξελίσσεται για το σύνολο στις αποκρίσεις συχνότητας και spectrogram...Εκκίνηση με τη σιέλ καμπύλη από το προηγούμενο στάδιο...Πράσινη το Yamaha με βαθυπερατό στα 55 Hz :
spl.png

spectro.png

Κατόπιν αυξάνουμε κατά 3 dB περίπου το volume στο Yamaha (καφετιά καμπύλη)
spl.png

gd.png

spectro.png


Βλέπουμε πώς με μια απλή κίνηση στρέφεται η κλίση στην καμπύλη απόκρισης...

Ας δούμε και τις steady state ολικές και πάντα αδιόρθωτες αποκρίσεις με τα συνήθη χρώματα για επιμέρους κανάλια και σύνολο :
spl.png


Εδώ άξιζε να γίνει στάση για τη νέα δέσμη ακροάσεων...
 
Last edited:


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Το μοναδικό πράγμα που θα ήθελα μετά από το προηγούμενο στάδιο είναι κατώτερη ανταπόκριση από τον χώρο καθώς ανέρχεται η στάθμη και να εξομαλυνθεί έστω και λίγο η διακύμανση στη ζώνη κρος...Υπό αυτές τις συνθήκες όμως κάτι τέτοιο θα μπορούσε να γίνει μονάχα αλλάζοντας κάπως τις παραμέτρους στην ιδιορρυθμική ισοστάθμιση,δηλαδή να ισοσταθμιστεί εκ νέου μέσα από τα παραμετρικά του φίλτρα το Dynaudio αυτή τη φορά απέναντι στο ζεύγος Yamaha - SVS αντί για το SVS μόνο του όπως είχε ισχύσει προτού να εγκατασταθεί το τρίτο sub...

Αφετηρία η καφετιά καμπύλη από το αμέσως προηγούμενο στάδιο με τα επιμέρους κανάλια πάντα εκπέμποντα μαζί...Η νέα μπλε καμπύλη αντιστοιχεί σε μετακίνηση για την κεντρική συχνότητα βαθυπερατού φίλτρου στο Dynaudio από τα 80 στα 75 Hz...
spl.png

spectro.png

Προστέθηκε μια στάλα ενέργειας στη ζώνη 80-90 Hz...

Πειράζουμε στη συνέχεια το πρώτο κατά σειρά παραμετρικό φίλτρο...Πορτοκαλί καμπύλη με κεντρική συχνότητα από 38 σε 37 Hz,gain -12dB & Q=7 :
spl.png

spectro.png


Πράσινη καμπύλη το πείραγμα στο δεύτερο παραμετρικό φίλτρο,με την κεντρική του συχνότητα από 55 σε 57 Hz,gain -18dB & Q σταθερά στο 5 :
spl.png

spectro.png

Τέλος η κόκκινη καμπύλη με την τιμή Q ίση προς 4 :
spl.png

spectro.png


Εδώ είμαστε...Οι steady state αποκρίσεις υπό τα συνήθη χρώματα καμπυλών :
spl.png
 
Last edited:

Μηνύματα
12.831
Reaction score
10.048
Μα 1 Hz διαφορά στη συχνότητα του 1ου φίλτρου, τέτοια διαφορά στην μπλε καμπύλη; o_O
Surely you 're joking Mr... Bhutia.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Μα 1 Hz διαφορά στη συχνότητα του 1ου φίλτρου, τέτοια διαφορά στην μπλε καμπύλη; o_O
Surely you 're joking Mr... Bhutia.
Συν αύξηση στο αρνητικό gain κατά 2 dB,συν πτώση στην τιμή Q κατά μια μονάδα...
Απίστευτο εκ πρώτης όψεως και όμως επιβεβαιωμένο στην πράξη και με εναλλακτικές λήψεις ...Οι όροι στην ιδιορρυθμική ισοστάθμιση δεν αστειεύονται καθόλου...
Τελικό group delay :
gd.png


Ο μόνος τρόπος να διορθωνόταν ολότελα η μικρή κάμψη γύρω από τη ζώνη κρος ήταν να ενταχθούν τα main ξανά σε full range απόκριση,στάδιο από το οποίο έχουμε ήδη περάσει...Σε κάθε περίπτωση όμως έχουμε στη διαδρομή της αδιόρθωτης μπλε steady state καμπύλης - με τα επιμέρους κανάλια εκπέμποντα μαζί - διακύμανση όχι ανώτερη από τάξη +- 2 dB...
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
To summing των ξεχωριστών αποκρίσεων από την τριπλέτα sub και τα main αντίστοιχα με τα επιμέρους κανάλια εκπέμποντα μαζί φανερώνει ότι παρά τη μικρή υποχώρηση γύρω από τη ζώνη κρος σε σχέση με την ιδανική κατάσταση,δεν ισχύει σοβαρή ακύρωση:
spl.png


Σε αντιπαραβολή οι ολότελα αδιόρθωτες αποκρίσεις από περυσινή εκδοχή όπου είχαμε από ένα Dynaudio σε καθένα κανάλι υπό ανάστροφη καρδιοειδή διάταξη προς το αντίστοιχο main επί της τρίτης οκτάβας :
spl.png


Καθώς και ισοσταθμισμένη εκδοχή κυρίως στις τρεις πρώτες οκτάβες από εκείνο τον καιρό:
spl2.png


Εκτιμώ ότι η τωρινή κατάσταση είναι βελτιωμένη χωρίς καν χρήση λογισμικού διόρθωσης...

Εμένα με πειράζουν τα ρεβύθια. 😂🤣😁
(αλλά μ'αρέσουν)
Πέραν του χαβαλέ, είναι ηλίου φαεινοτερον πως η όλη διερεύνηση της βέλτιστης τοποθέτησης, αυτόν ακριβώς το λόγο έχει, ειδάλλως θα τα παρατουσαμε όπου να' ναι, δηλαδή κοψομεσιαζόμαστε για να βρούμε τη θέση εκείνη όπου το καθένα θα έχει τις λιγότερες διακυμάνσεις απόκρισης προ της ισοστάθμισης.
Συνολικές διακυμάνσεις της τάξεως των 10 ντεσιμπέλ, είναι μάλλον μάνα εξ ουρανού για τους περισσότερους χαϊενταδες, αλλά οι διακυμάνσεις +-10 ντεσιμπέλ (20 dB) θα πρέπει να αποφεύγονται δια ροπάλου, γιατί αρχίζουν να πλησιάζουν εκείνες των χαϊενταδων. 😂🤣😜
Η χειροκίνητη διόρθωση στις πρώτες οκτάβες, καλό είναι να περιορίζεται στο μισό της απαιτούμενης, δηλαδή αν έχεις 10 ντεσιμπέλ βουνό, κόψε 5, άστα ήσυχα τα υπόλοιπα.
Είναι μια από τις σπάνιες περιπτώσεις, όπου οι "μισές δουλειές" είναι οι καλύτερες. 😁😂🤣
Πάμε τώρα στο ΄΄ζουμί΄΄...Όσο και να βοήθησε η τύχη,η μέθοδος διαχείρισης δεν βασίστηκε σε τυχαίους όρους...Από τα παρελθόν γνώριζα πώς συμπεριφερόταν το setup με τα συγκεκριμένα main στις συγκεκριμένες θέσεις συνοδευμένο από καθένα εκ των επιμέρους sub ξεχωριστά...Σε πλαίσιο λοιπόν reverse engineering,χωρίς πρόσβαση στα μυστικά φημισμένων λογισμικών,σκεπτόμουν δράσεις που θα έπρεπε να κάνουν εκείνα για διαχείριση πολλαπλών sub και αποπειράθηκα να τις εφαρμόσω υπό τους ισχύοντες όρους στο συγκεκριμένο setup...

Δια του λόγου το ασφαλές,ας δούμε steady state αποκρίσεις από καθένα sub ξεχωριστά με τα επιμέρους κανάλια εκπέμποντα μαζί...Μωβ Dynaudio,πράσινη SVS,κόκκινη Yamaha και μπλε το σύνολο με τελική πινελιά τη μετακίνηση για την κεντρική συχνότητα στο βαθυπερατό του SVS από τα 88 στα 85 Hz :
spl.png


Βλέπουμε ότι από μόνο του το καθένα έτσι όπως είναι διαρρυθμισμένο μπορεί να παίζει λίγο-πολύ ΄΄κουκουρούκου΄΄,αλλά όταν είναι όλα μαζί ενεργοποιημένα η κατάσταση στρώνει χωρίς περαιτέρω παραμετρική ισοστάθμιση.Ειδικά δε το Yamaha με τη φανερά μικρότερη ενεργειακή συμμετοχή σε σχέση με τα άλλα δύο χρησιμοποιείται όχι για στάθμες αλλά ως καταλύτης για σταθεροποίηση του συνόλου σε συνάρτηση με την ανταπόκριση από το χώρο....It's a kind of Magic... :wink:

Οι ισορροπίες είναι τόσο λεπτές,ώστε μικρές μεταβολές σε μεμονωμένες παραμέτρους να χαλάνε σημαντικά την κατάσταση...Αφιερωμένη στον Dalipis η παράσταση με τις παρακάτω δοκιμαστικές αποκρίσεις από μικρές αλλαγές στο πρώτο φίλτρο του Dynaudio...Κόκκινη η στάνταρ τελική,πράσινη με επιστροφή του αρνητικού gain σε τιμή -10 dB από τα -12 και μπλε η μετακίνηση της κεντρικής συχνότητας στα 38 Hz με αρνητικό gain -13 dB :
spl.png
 
Last edited:


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Το κατάλαβα! Έπιασα την ιδέα. Τώρα ξέρω τι πρέπει να κάνω. Λίγο εξάσκηση στην εφαρμογή χρειάζεται.
Μη τα λες αυτά τόσο...απότομα και υπερφορτωθούν τίποτα πολύτιμοι εγκέφαλοι ...:lolsign:
Για πλάκα θα τα ενσωματώνες εσύ αλλά θες κομπλιμέντα !
Το setup από το γνωστό παράλληλο Σύμπαν στην αφετηρία της τρέχουσας παρουσίασης ήταν με το μονό sub διακριτικά εγκατεστημένο πίσω από το rack :
DSC02260.JPG


Στο πέρας της παρουσίασης βρίσκεται υπό την παρακάτω μορφή με τα πρόσθετα sub :
DSC02372.JPG


Η διαφορά οξύτητας ανάμεσα στις δύο φωτογραφίες είναι συμβολική κι για τα αντίστοιχα spectrogram :
1644177615264.png

1644177820596.png

Έγινε κι ένα περαιτέρω πείραμα προσθέτοντας delay πρώτα 3 και κατόπιν 5 msec μέσω του Dynaudio ειδικά στα main ηχεία...
Απόκριση συχνότητας και group delay έμειναν σταθερά,με ανώτερο κορεσμό ενέργειας στο spectro (εδώ από τα 5 msec) :
spectro.png
Ακούγοντας σε βινύλιο RCA Living Stereo τον Harry Belafonte Live at Carnegie Hall έμενα έκπληκτος καθώς το setup μετέδιδε με ανώτερη σαφήνεια από ποτέ το πώς σειόταν η αίθουσα στη διάρκεια των χειροκροτημάτων...

Άριστες εντυπώσεις άφηνε κι ένα άλλο album δοκιμής,το σύγχρονο studio live με το trio του Bob James να ερμηνεύει πασίγνωστες συνθέσεις δικές του και όχι μόνον...


Ακούγοντας κιόλας τόσο το αρχείο Hi-Res όσο και την εκδοχή από την πλατφόρμα του spotify,σκεπτόμουν ότι άμα κάποιο ηχοσύστημα δεν μπορεί να προσφέρει ευχάριστη απόδοση από spotify καλύτερα να...πεταγόταν στα άχρηστα.
DSC02253.JPG
 
Last edited:

Μηνύματα
22.267
Reaction score
15.542
υπαρχει πολυ ακαταστασια, απορω πως ακους μουσικη ετσι !!!!

μιας και ακους, που αμφιβαλω, για πες διαφορες spotify - Hi-Res
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.671
άμα κάποιο ηχοσύστημα δεν μπορεί να προσφέρει ευχάριστη απόδοση από spotify καλύτερα να...πεταγόταν στα άχρηστα.
Α να γεια σου.

Το σποτιφαι έχει περισσότερη πχιότητα απ'οση μπορούν να βγάλουν τα περισσότερα σεταπ.

Καταντάει εντυπωσιακό το πόσο άριστα παίζει το σποτιφαι.

Και πολύ μας είναι.
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Εγώ όμως κάνω μποϊκοτάζ στο Spotify
(γιατί τελικά τα κλικς των πσεκαζμένων έχουν μεγαλύτερη αξία από τη μουσική...)
Η πληροφορία από το λινκ είναι μισή...Μαζί με τον Neil Young την ίδια απαίτηση έχει δηλώσει και η συμπατριώτισσά του Joni Mitchell...
Άλλο ένα παράδειγμα στο ότι οι πολωτικές δράσεις κι εκφράσεις δεν ωφελούν τις κοινωνίες ,εκτός και αν θα ενδιαφερόμασταν μονάχα για...κλικαρίσματα σε μέσα μαζικής δικτύωσης.:sneaky:

Γι αυτό και δεν πρόκειται ν'αποκριθώ συγκεκριμένα πάνω σε διαφορές μεταξύ spotify & Hi-Res όταν ο ερωτών φαίνεται να μην καταλαβαίνει καν τη διαφορά ανάμεσα σε ακαταστασία και...οργανωμένο χάος.:wink:
υπαρχει πολυ ακαταστασια, απορω πως ακους μουσικη ετσι !!!!
μιας και ακους, που αμφιβαλω, για πες διαφορες spotify - Hi-Res
Α να γεια σου.
Το σποτιφαι έχει περισσότερη πχιότητα απ'οση μπορούν να βγάλουν τα περισσότερα σεταπ.
Καταντάει εντυπωσιακό το πόσο άριστα παίζει το σποτιφαι.
Και πολύ μας είναι.
Κάτι που έχω παρατηρήσει είναι ότι ο απωλεστικός αλγόριθμος του spotify κάνει πιο έκδηλα τα ελαττώματα δεδομένου setup...Το να νομίζει κάποιος χρήστης ότι το σύστημά του θα ήταν καλά διαρρυθμισμένο επειδή υποτίθεται το spotify δεν θ'ακουγόταν ωραία μέσα από εκείνο είναι ένδειξη του αντιθέτου από αυτό που νομίζει...
 


Μηνύματα
12.214
Reaction score
14.513
Εντάξει δε πρέπει να παίζει χάλια το σποτιφάι... αλλά το ουσιαστικότερο ερώτημα θα ήταν εαν παίζει καλύτερα το Hi Res (δεδομένου ίδιας ηχογράφησης) ή λάθος το σκεφτομαι ?

Και εαν ναι (η αντίθετη συνθήκη απο αυτή που φαίνεται να "μας¨ απασχολεί εδω) τότε κάτι πρεπει να δείχνει και αυτό με την σειρά του για την ακουστική του χώρου μας και τι έχουμε "πετύχει". ή πάλι λάθος το σκεφτομαι ?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.671
Εντάξει δε πρέπει να παίζει χάλια το σποτιφάι... αλλά το ουσιαστικότερο ερώτημα θα ήταν εαν παίζει καλύτερα το Hi Res (δεδομένου ίδιας ηχογράφησης) ή λάθος το σκεφτομαι ?
Αφενός λάθος το σκέφτεσαι, αφετέρου δεν χρειάζεται να ρωτάς ούτε τον μπούτχια ούτε κανένα. 😜

Το μόνο που χρειάζεσαι, είναι ένα καλό ζευγάρι ακουστικά, κι όταν λέω καλό, ξέρεις τι εννοώ.
Κάτσε κι άκου, και ψάξε να βρεις τις διαφορές.

Προσοχή όμως, χρειάζεται να είσαι βέβαιος ότι πρόκειται για το ίδιο μάστερ, όχι απλά ίδια ηχογράφηση - εκτέλεση. 😎

Στην ίδια ηχογράφηση, τα ριμαστερ μεταξύ τους έχουν έως τερατώδεις διαφορές, ενώ βεβαίως είναι πρακτικά αδύνατο να βρεις το ίδιο μάστερ σε βινύλιο και cd. Τα μάστερ μεταξύ sacd και cd είναι επίσης διαφορετικά πολλές φορές, σε δικάναλο περιεχόμενο αμφοτερων.

Για να είναι πιο απλό το παιχνίδι, μπορείς να πάρεις ένα τραγούδι που το έχεις σε "hi res" αρχείο, και να το μετατρέψεις μόνος σου σε "low res" (cd) να δεις αν μπορείς να ακούσεις οτιδήποτε διαφορετικό, και ομοίως σε mp3.

Ένα ζευγάρι καλά ακουστικά θέλει.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Αυτό είναι γνωστό εδώ και μέρες. Άλλη ήταν η ουσία στο δικό μου σχόλιο. :wink:
"Μια είναι η ουσία / δεν υπάρχει αθανασία..."
(Υπάρχουν όμως πάντα κατάλληλα νήματα) :sneaky:
Εντάξει δε πρέπει να παίζει χάλια το σποτιφάι... αλλά το ουσιαστικότερο ερώτημα θα ήταν εαν παίζει καλύτερα το Hi Res (δεδομένου ίδιας ηχογράφησης) ή λάθος το σκεφτομαι ?

Και εαν ναι (η αντίθετη συνθήκη απο αυτή που φαίνεται να "μας¨ απασχολεί εδω) τότε κάτι πρεπει να δείχνει και αυτό με την σειρά του για την ακουστική του χώρου μας και τι έχουμε "πετύχει". ή πάλι λάθος το σκεφτομαι ?
Ξεκινάμε πάντα από τα στοιχειώδη και όχι αντιστρόφως...Άμα το setup δεν μπορεί να βγάλει ωραία το ΄΄ταπεινό΄΄ spotify και τα mp3 δεν θ'άξιζε καν να ψαχνόταν ο χρήστης με αρχεία περιωπής ή...βινύλια. :sneaky:
 


Μηνύματα
12.214
Reaction score
14.513
"Μια είναι η ουσία / δεν υπάρχει αθανασία..."
(Υπάρχουν όμως πάντα κατάλληλα νήματα) :sneaky:

Ξεκινάμε πάντα από τα στοιχειώδη και όχι αντιστρόφως...Άμα το setup δεν μπορεί να βγάλει ωραία το ΄΄ταπεινό΄΄ spotify και τα mp3 δεν θ'άξιζε καν να ψαχνόταν ο χρήστης με αρχεία περιωπής ή...βινύλια. :sneaky:
Δε με περάζει να εννοείς άλλα νήματα ....αλλά εαν εννοείς το νημα του Κου Χρήστου ανακάλεσε άμεσως :D αλλιώς να σου κάει το σάμπ χα χα. Άσε που μετράω ημέρες "απουσίας" σου απο αυτό.:) Έχετε ευθύνες κύριε που τις παραμελείτε.
 

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
6.253
Reaction score
13.132
thva το θκομ σεταπιον το έχει για πρωινό το σποτιφι Όχι δεν πεζ καλύτερα απτό cd απ' το βινύλιο ούτε καν συζήτηση είναι σε άλλο γαλαξία ας λέει ο χερ ντοκτορ ότι θέλει Τώρα αυτό με τα ακουστικά απ' λέει όταν γυρίσω στα Ιωάννινα θα το ακούσω και θα σε πω εδώ στην Αθήνα μόνο TV δεν έχω σεταπιον😊😏🤔
 


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.317
Μηνύματα
2.858.302
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top