Τύφλα να χει το...Dirac (διόρθωση απόκρισης δικαναλικού)

Μηνύματα
7.234
Reaction score
11.774
καλα ρε συ, παιρνεις καρεκλα και την βαζεις για να ακους ωστε να εισαι ισοπλευρος !!!!
......κατσε εκει που εισαι ανετος και ωραιος και ακου....

οι αποστασεις κατω των 2.5μ ειναι μικρες, εγω δεν ακουω, καλυτερα ακουστικα...
Σφήνα απάντηση και τα υπόλοιπα στο νήμα μου: Με πρόλαβε ο @dionisp. Αυτά ακριβώς παρατηρώ όταν πάω πιο πίσω ( αναμενόμενο ειδικά για τα μπάσα ) και γι'αυτό ρωτάω. Δηλαδή, αν μετρήσω και ρυθμίσω για τη θέση στον καναπέ, θα έχω παρόμοια απόδοση με την ιδανική θέση της καρέκλας ( ισόπλευρο έναντι ισοσκελούς δηλαδή ) ή λόγω παρέκλισης του κανόνα του ισόπλευρου, είναι χαμένο το παιχνίδι εξ'αρχής;
 

Μηνύματα
813
Reaction score
1.788
Την ισοστάθμιση (κούρεμα κυρίως χαμηλά) μπορείς να έχεις 2 προφίλ και θα είσαι ΟΚ. Όσο αφορά στην εικόνα δεν μπορείς να κάνεις κάτι.
 


Μηνύματα
12.828
Reaction score
10.048
έχει νόημα να πάρω δύο σετ μετρήσεων ( ένα για τη σωστή θέση και ένα για την αναπαυτική θέση ) και να εφαρμόσω τις ρυθμίσεις του rephase ξεχωριστά, δημιουργώντας τα αντίστοιχα φίλτρα και εφαρμόζοντάς τα ανά περίπτωση;
Φυσικά, κάν' το.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Βήμα Όγδοον...΄΄Η ζώνη του Λυκόφωτος΄΄...

Πριν τη δημοσίευση της διορθωμένης απόκρισης στο μεγάλο σαλόνι,είναι η στιγμή ν'ανοιχθούν όλες οι σφραγίδες.

Καταρχάς επειδή η διόρθωση σ'έναν μεγάλο χώρο υπό τις τεθείσες συνθήκες έμοιαζε με...κλοπή εκκλησίας κρίθηκε σκόπιμο να γίνει λίγο δυσκολότερη και πιο ενδιαφέρουσα η προσπάθεια.Είχαν τοποθετηθεί λοιπόν γύρω από τα όρια του στερεοφωνικού τριγώνου τραπεζάκια,καρέκλες και διακοσμητικά, οθόνες,κτλ με ανακλαστικές επιφάνειες όπως θα συνηθιζόταν μέσα σ'ένα τυπικό σαλόνι.
1591892834821.png

Το επόμενο στοιχείο είναι ότι έγιναν περαιτέρω ακροάσεις σε ποικιλία κομματιών από αισθητά διαφοροποιημένες μεταξύ τους παραγωγές όπως και το "Play" του Moby και κατά τη διάρκειά τους αποφασίστηκε να γίνει μια ύστατη επέμβαση πάνω στη φασική απόκριση και τη ζώνη μεταξύ 100-300 Hz.Οι πειραματισμοί σε αυτό το στάδιο είναι στην ΄΄κόψη του ξυραφιού΄΄,οπότε γίνονται ένας-ένας κι έχοντας πρώτα σώσει την πρότερη διορθωμένη κατάσταση,ώστε να επιστρέφαμε άμεσα σ'εκείνη χωρίς μπερδέματα.

Στόχος ήταν να ευθυγραμμιστεί το τμήμα της βηματικής απόκρισης με τον οριζόντιο άξονα πριν τη χρονική στιγμή μηδέν.
Η αποστολή εξετελέσθη τελικά και με την εφαρμογή δοκιμαστικών κρουστικών αποκρίσεων διαπιστωνόταν κατά τις ακροάσεις ότι έδινε μια επαναλαμβανόμενη ανεπαίσθητη βελτίωση που έκανε ελάχιστα πιο διακριτές τις διαφορές ανάμεσα στα κομμάτια καθώς και τη σκηνική διαστρωμάτωση και παρουσία των ερμηνευτών,σαν ευνοϊκή εναλλαγή καλωδίων δηλαδή... :sneaky:

Οι αναβαθμισμένοι θεωρητικοί στόχοι για το setup στο μεγάλο σαλόνι είναι οι εξής:

Αριστερό κανάλι :
1591892233152.png


Δεξί κανάλι :
1591892271239.png


Και αφήνεται στους παρατηρητικούς αναγνώστες να διακρίνουν τη διαφορά στα ανανεωμένα παράθυρα εργασίας σε σχέση με τα πρότερα:
1591893485839.png

1591892704599.png

Και σε αυτή την περίπτωση το αποτέλεσμα είναι αυτό που γράφω:
"Δεν υπάρχει καμπύλη που να σου αρέσει παντού και πάντα."
Δεν λέμε κάτι το διαφορετικό.
Καμμια έρευνα του Ολιβ πάνω σ'αυτο;
Μονάχα επιτόπια από τον...υποφαινόμενο. :)
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Η ώρα της αλήθειας...

Οι διορθωμένες κρουστικές αποκρίσεις όπως μετρήθηκαν στη θέση ακρόασης στο μεγάλο σαλόνι :

Αριστερό κανάλι :
1591980192037.png


Δεξί κανάλι :
1591980255111.png


Ο βαθμός ταύτισης στα επιμέρους κανάλια με zoom-in :
1591980387967.png


Σημειωτέον ότι δεν θα πείραζε ακόμα και να βγαίνουν κατά τη μέτρηση οι κρουστικοί παλμοί των επιμέρους καναλιών με κάποιες αποκλίσεις από τη χρονική στιγμή μηδέν,αρκεί να ευθυγραμμίζονταν μεταξύ τους στο μέγιστο δυνατό βαθμό....Διότι δεν πειράζει να υπήρχε κάποιο ποσό θετικού ή αρνητικού latency,αρκεί να ήταν ισοδύναμο μεταξύ των καναλιών.

ETC zoom-in :
1591980744666.png


Παρατηρείται ενέργεια από πρόωρο κωδωνισμό ανώτερη από τη στάθμη -20 dB μονάχα σε διάστημα μέχρι 200 εκατομμυριοστά δευτερολέπτου πριν την εμφάνιση του παλμού.Στην πράξη δεν είναι αισθητή.Πιο πίσω στο πεδίο του χρόνου λαμβάνει αμελητέες τιμές.

ETC zoom-out για τα πρώτα 100 χιλιοστά δευτερολέπτου :
1591981091205.png


Τρεις αξιοσημείωτες ανακλαστικές κορυφές ενέργειας από καθένα κανάλι...Προερχόμενες από την αραδιασμένη επίπλωση.
Και σε αντιπαραβολή η αδιόρθωτη κατάσταση :
1591981558100.png
 
Last edited:

Akis_G

Τηγανιτοειδές (κόντρα πλακέ) μπάσο!
Μηνύματα
2.301
Reaction score
7.776
Η ώρα της αλήθειας...

Οι διορθωμένες κρουστικές αποκρίσεις όπως μετρήθηκαν στη θέση ακρόασης στο μεγάλο σαλόνι :

Αριστερό κανάλι :
View attachment 169409

Δεξί κανάλι :
View attachment 169410

Ο βαθμός ταύτισης στα επιμέρους κανάλια με zoom-in :
View attachment 169411

Σημειωτέον ότι δεν θα πείραζε ακόμα και να βγαίνουν κατά τη μέτρηση οι κρουστικοί παλμοί των επιμέρους καναλιών με κάποιες αποκλίσεις από τη χρονική στιγμή μηδέν,αρκεί να ευθυγραμμίζονταν μεταξύ τους στο μέγιστο δυνατό βαθμό....Διότι δεν πειράζει να υπήρχε κάποιο ποσό θετικού ή αρνητικού latency,αρκεί να ήταν ισοδύναμο μεταξύ των καναλιών.

ETC zoom-in :
View attachment 169413

Παρατηρείται ενέργεια από πρόωρο κωδωνισμό ανώτερη από τη στάθμη -20 dB μονάχα σε διάστημα μέχρι 200 εκατομμυριοστά δευτερολέπτου πριν την εμφάνιση του παλμού.Στην πράξη δεν είναι αισθητή.Πιο πίσω στο πεδίο του χρόνου λαμβάνει αμελητέες τιμές.

ETC zoom-out για τα πρώτα 100 χιλιοστά δευτερολέπτου :
View attachment 169414

Τρεις αξιοσημείωτες ανακλαστικές κορυφές ενέργειας από καθένα κανάλι...Προερχόμενες από την αραδιασμένη επίπλωση.
Και σε αντιπαραβολή η αδιόρθωτη κατάσταση :
View attachment 169415
Η ώρα της αλήθειας...

Οι διορθωμένες κρουστικές αποκρίσεις όπως μετρήθηκαν στη θέση ακρόασης στο μεγάλο σαλόνι :

Αριστερό κανάλι :
View attachment 169409

Δεξί κανάλι :
View attachment 169410

Ο βαθμός ταύτισης στα επιμέρους κανάλια με zoom-in :
View attachment 169411

Σημειωτέον ότι δεν θα πείραζε ακόμα και να βγαίνουν κατά τη μέτρηση οι κρουστικοί παλμοί των επιμέρους καναλιών με κάποιες αποκλίσεις από τη χρονική στιγμή μηδέν,αρκεί να ευθυγραμμίζονταν μεταξύ τους στο μέγιστο δυνατό βαθμό....Διότι δεν πειράζει να υπήρχε κάποιο ποσό θετικού ή αρνητικού latency,αρκεί να ήταν ισοδύναμο μεταξύ των καναλιών.

ETC zoom-in :
View attachment 169413

Παρατηρείται ενέργεια από πρόωρο κωδωνισμό ανώτερη από τη στάθμη -20 dB μονάχα σε διάστημα μέχρι 200 εκατομμυριοστά δευτερολέπτου πριν την εμφάνιση του παλμού.Στην πράξη δεν είναι αισθητή.Πιο πίσω στο πεδίο του χρόνου λαμβάνει αμελητέες τιμές.

ETC zoom-out για τα πρώτα 100 χιλιοστά δευτερολέπτου :
View attachment 169414

Τρεις αξιοσημείωτες ανακλαστικές κορυφές ενέργειας από καθένα κανάλι...Προερχόμενες από την αραδιασμένη επίπλωση.
Και σε αντιπαραβολή η αδιόρθωτη κατάσταση :
View attachment 169415
Σε αυτες τις κορυφες απο τις ανακλασεις, μπορουμε να υπολογισουμε ή να μετρησουμε το συχνοτικο τους περιεχομενο?
Αν θελαμε να βαλουμε παθητικη φροντιδα στο συγκεκριμενο σημειο δηλαδη, πως θα βρισκαμε την καταλληλη?
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Αδιόρθωτες βηματικές αποκρίσεις έναντι διορθωμένων :
1591981891886.png


Σημειωτέον ότι δεν πρόκειται για λήψη υπό (ψευδο)ανηχοϊκές συνθήκες όπως τα διαγράμματα του Stereophile,αλλά υπό πραγματικές συνθήκες στη θέση ακρόασης με ό,τι αυτό θα συνεπαγόταν ...
Σε αυτες τις κορυφες απο τις ανακλασεις, μπορουμε να υπολογισουμε ή να μετρησουμε το συχνοτικο τους περιεχομενο?
Αν θελαμε να βαλουμε παθητικη φροντιδα στο συγκεκριμενο σημειο δηλαδη, πως θα βρισκαμε την καταλληλη?
Υπολογίζουμε το μήκος της διαδρομής για να βρίσκαμε την ύποπτη επιφάνεια.Από τη φύση της περίθλασης γνωρίζουμε επίσης ότι δεν θα μπορούσαν ν'ανήκουν σε χαμηλές οκτάβες.Επομένως θα μπορούσαμε να επενδύσουμε με απορροφητικά υλικά σε μεσαίες προς ανώτερες οκτάβες και να μην επιδιώκαμε ισοστάθμιση σε σχετικές υποχωρήσεις στην απόκριση.

Μπορούμε επίσης για τις χαμηλότερες οκτάβες να διερευνήσουμε το μήκος όπου θα παρατηρούνταν ισχυρές βυθίσεις στην απόκριση συχνότητας με τον τύπο
απόσταση (μέτρα) για σημείο πρώιμης ανάκλασης = 85,75 / κεντρική συχνότητα βύθισης (Hz).

Group Delay για το συνδυασμό των καναλιών :
1591983410940.png


Ανέρχεται η τιμή του κάτω από τα 40 Hz ,όπου δεν υφίσταται ωφέλιμη απόκριση.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.658
Εξαιρετική εικόνα.
Διόρθωσες πλήρως την χρονική διαφορά μεταξύ γουφερ και τουιτερ, φτάνοντας συμπεριφορά εξαιρετικού ομοαξονικού.
Κλείνοντας και το μπας ριφλεξ, έφυγαν και οι τελευταίες ασυγχρόνιστες ενέργειες.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Και αυτό που όλοι περιμέναμε,οι διορθωμένες αποκρίσεις συχνότητας μετρημένες με τη μέθοδο μετακινούμενου μικροφώνου και υπό εξομάλυνση 1/12 octave

Μικρό δωμάτιο :
1591985532239.png


Μεγάλο σαλόνι :
1591985614384.png


Καταρχάς η απόκριση μετά τα 8 KHz κυριαρχείται από την προβλεπόμενη τόνωση.Οι κλίσεις μετά την τόνωση έμειναν απείρακτες,αφού οι φιξαρισμένες μετρήσεις επί του sweet spot έδειχναν κατακόρυφη σχεδόν υποχώρηση μετά τα 15 KHz.

Στο μεγάλο σαλόνι κατορθώθηκε να παίζει ο σφραγισμένος δορυφόρος εντός των προδιαγραφών για το κάτω όριο απόκρισης που θα ανταποκρίνονταν στην αυθεντική bass reflex μορφή του.Μεγάλο πλεονέκτημα παραμένει εξ ορισμού ότι με σφραγισμένο το bass reflex η μεταβατική απόκριση είναι σαφώς ανώτερη.

Καθοριστική διαφορά ανάμεσα στους δύο χώρους όπως φανερώνουν τα δύο ζεύγη αποκρίσεων,ότι στην περίπτωση του μικρού δωματίου με την υποχρεωτική προσέγγιση στα τοιχωματικά όρια οι χαμηλές οκτάβες προκύπτουν μεν εξισορροπημένες ανάμεσα στα δύο κανάλια,αλλά το χαμηλό είναι ουσιαστικά...μονοφωνικό,αφού η εξομάλυνση έρχεται αναγκαστικά με αμοιβαίες εξισορροπήσεις μεταξύ δεξιού και αριστερού καναλιού,εν είδει ιδιορρυθμικής ισοστάθμισης.

Μεγάλοι χώροι και αποστάσεις από τοιχωματικά όρια...rulzzz σε οποιαδήποτε σύνθεση setup.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.658
Εξαιρετικές αποκρίσεις αμφότερες, σχεδόν ακούω το πώς παίζουν. ;)

Προσωπικά μου αρέσει ιδιαίτερα ο ευθειασμος της απόκρισης περί τον 1 χιλιοκυκλο στο μεγάλο σαλόνι, κι εκτιμώ ιδιαίτερα θετικά την τόνωση στους 12κ σε αμφότερα (έχω πολύ εκτεταμένες ακροάσεις στοχευμένες περί αυτού του τονισμού).

Πιθανή παρατήρηση (μόνη), έχω πως η κλίση στο μικρό σαλόνι από 2 έως 6κ, είναι πρακτικά μηδενική, ενώ θα έπρεπε να έχει 1,5 ντεσιμπέλ κλίση. Πιθανώς να ακούγεται λίγο πριμαριστά, πιθανώς κι όχι, εξαρτάται από το διάγραμμα των χρόνων αντήχησης (για να έχω άποψη πως παίζει κάτι, χρειάζεται να βλέπω ταυτόχρονα την απόκριση πλάτους με το διάγραμμα των χρόνων αντήχησης). Επειδή δεν βλέπω διάγραμμα χρόνων αντήχησης, λέω "πιθανώς". ;)


Εύγε και πάλι εύγε! Είναι τρομακτικό αυτό που κατάφερες.. ;)
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Εξαιρετικές αποκρίσεις αμφότερες, σχεδόν ακούω το πώς παίζουν. ;)

Προσωπικά μου αρέσει ιδιαίτερα ο ευθειασμος της απόκρισης περί τον 1 χιλιοκυκλο στο μεγάλο σαλόνι, κι εκτιμώ ιδιαίτερα θετικά την τόνωση στους 12κ σε αμφότερα (έχω πολύ εκτεταμένες ακροάσεις στοχευμένες περί αυτού του τονισμού).

Πιθανή παρατήρηση (μόνη), έχω πως η κλίση στο μικρό σαλόνι από 2 έως 6κ, είναι πρακτικά μηδενική, ενώ θα έπρεπε να έχει 1,5 ντεσιμπέλ κλίση. Πιθανώς να ακούγεται λίγο πριμαριστά, πιθανώς κι όχι, εξαρτάται από το διάγραμμα των χρόνων αντήχησης (για να έχω άποψη πως παίζει κάτι, χρειάζεται να βλέπω ταυτόχρονα την απόκριση πλάτους με το διάγραμμα των χρόνων αντήχησης). Επειδή δεν βλέπω διάγραμμα χρόνων αντήχησης, λέω "πιθανώς". ;)


Εύγε και πάλι εύγε! Είναι τρομακτικό αυτό που κατάφερες.. ;)
Δημοσιεύονται ακριβώς τα ΄΄ωμά΄΄ δεδομένα για τα επιμέρους κανάλια όπως εμφανίζονται στο παράθυρο Overlays σχετικό με το ALL SPL που είχε πριν παρατεθεί.
Υπόψιν ότι πρόκειται για χώρο αφρόντιστο με όγκο 200+ κυβικών.
1591992242274.png
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.658
Ε, ναι, ένας τονισμός μετά τους 5,5κ θα τους κάνει "καλό".

Γενικά δείχνει λίγο πιο συμμαζεμενη η ενέργεια (κυρίως του αριστερού) πάνω από τον 1 χιλιοκυκλο, οπότε πιθανώς να ταιριάζει έτσι ως έχει.

Δύσκολος χώρος πάντως, το νιαρφιλντ είναι υποχρεωτικό. ;)



Νομίζω πως η χρησιμότητα αυτού του γραφήματος απόσβεσης ανακλάσεων, είναι τεράστια, διότι μας βοηθάει να ξέρουμε πού να βάλουμε λίγα ακόμα υλικά με χαρακτήρες απορρόφησης-σκάτερινγκ ώστε να έρθει περισσότερη ισορροπία ανάμεσα στα δύο κανάλια, κι αν είναι δυνατόν και σταθερή τιμή σε όσο μεγαλύτερη έκταση στο φάσμα, ενώ είναι αποδεκτό να ξεφεύγει χαμηλά, δε χρειάζεται εκεί άγχος, ιδίως αν δεν υπάρχει χρήσιμη απόκριση.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Let the Games begin...

Όσα προηγήθηκαν ήταν σαν προπόνηση γι αυτά που θ'ακολουθήσουν.Απουσία άλλων αποριών στο χρόνο που μεσολάβησε θεωρώ ότι όλα πρέπει να έχουν γίνει κατανοητά κι εφαρμόσιμα από τους ενδιαφερομένους.

Περνάμε τώρα σε άτυπα setup που δεν θα ανταποκρίνονται τόσο στους εναρκτήριους όρους του νήματος, όσο σε βιωματικές καταστάσεις του γράφοντος.Γι αυτό και θα έχουν αέρα παρελθόντος διαποτισμένο όμως με το άρωμα του... μέλλοντος.Και όπως θα διαπιστωθεί,οι διορθωτικές αποστολές γίνονται εδώ ακόμα δυσκολότερες σε σχέση με τα ήδη παρουσιασθέντα.

Το παρακάτω αποτελεί την εκδοχή του γράφοντος πάνω σ'ένα γλυκόηχο lifestyle setup εγκατεστημένο σε εξοχικό υπνοδωμάτιο και διαρρυθμισμένο ώστε να το ακούμε ρεμβάζοντας ξαπλωμένοι στην απέναντι από το προσκέφαλο πλευρά του κρεβατιού και σε μέση συνεχόμενη στάθμη που δεν θα ξεπερνούσε υπό καμία συνθήκη την τιμή 70-75 dB στο σημείο ακρόασης.

1592665521275.png

1592667312260.png

Ολοκληρωμένος ενισχυτής (YBA Passion Integre 200) να οδηγεί 5ιντσους δορυφόρους (Vecteur Premiere) με ΄΄household΄΄ αρμονικό πλούτο για το συνδυασμό αλλά και sub (Dynaudio 18S & SVS SB2000) υπό συνθήκες ακουστικού κροσαρίσματος.Καλώδια που δεν θα ήταν τα γνωστά...΄΄μαύρα΄΄ και ικρίωμα δομημένο από τον ίδιο τον γράφοντα.

Η αποστολή ήταν διπλή:
Πρώτον,να εκμεταλλευθούμε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ηχειακών μονάδων και με τη συνδρομή των REW-rePhase να εκτελέσουμε μια δευτερογενή διαχείριση χαμηλών που θα συμπλήρωνε την ήδη κανονισμένη εκ της γεωμετρίας κατά την εγκατάσταση.Η δε απόκριση του setup να εκτείνεται σε πλήρες ακουστό φάσμα.

Δεύτερον,να διατηρηθούν ατόφιες οι ελκυστικές ακροαματικές ιδιότητες από την αδιόρθωτη μορφή και ειδικά για τη συγκεκριμένη περίπτωση να εναρμονιστεί πλήρως η απόκριση του δεξιού δορυφόρου με τον αριστερό.Ο λόγος για την τελευταία απαίτηση είναι ότι το συγκεκριμένο ζεύγος είχε μείνει παροπλισμένο γι αρκετόν καιρό,μετά την καταστροφή που είχε υποστεί από απρόσεκτο επισκέπτη το mid-woofer στο δεξί δορυφόρο και την υποχρεωτική αντικατάσταση με το αντίστοιχο νεώτερο μοντέλο μεγαφώνου της Audax που δεν ήταν όμως το αυθεντικό aerogel διάφραγμα - το οποίο δεν κυκλοφορούσε πλέον...

Αδύνατον;;;Θα δείξει...
 

Μηνύματα
950
Reaction score
495
Κε Bhutia πραγματικά υποκλίνομαι σε αυτό το thread για πάρα πολλούς λόγους. Επίσης, με τα παραδείγματα δεν γίνεται βαρετό κι έχετε δαπανήσει άπλετο χρόνο για την συγγραφή του.

Αυτά τα γράφω ως ένας άνθρωπος που δεν θα τα χρησιμοποιήσει ποτέ αυτά γιατί δεν έχω την υπομονή και ίσως δεν έχω και IQ άνω του μέσου όρου, αλλά αυτό δεν έχει καμία σημασία.

Respect!
 

n_olympios

Μαντιναδόρος!
Moderator
Μηνύματα
5.852
Reaction score
12.416
Απουσία άλλων αποριών στο χρόνο που μεσολάβησε θεωρώ ότι όλα πρέπει να έχουν γίνει κατανοητά κι εφαρμόσιμα από τους ενδιαφερομένους.
Χαχαχαχα μπα σε καλό σου βρε Bhutia. Πολύ καλό ήταν αυτό. :roflmao:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Τα Vecteur Premiere ήταν μια ιδιαίτερη ηχειακή υλοποίηση με έμφαση σε πατροπαράδοτα πιουρίστικα χαρακτηριστικά.Ποιοτικό - για τις διαστάσεις του εννοείται - mid-woofer υποτυπώδες κροσόβερ με δύο μονάχα στοιχεία - απ'όσο θυμάμαι όταν είχα δει το εσωτερικό κατά την επισκευή - καμπίνα με στιβαρότατη δόμηση - καμία σχέση με τα γνωστά ΄΄καθαρόαιμα΄΄ - και γεμισμένη μέχρι...μπουκώματος με αποσβεστικά υλικά.

Το γεγονός ότι δεν πρόκειται να χρησιμοποιηθεί σε επίπονες για τις μονάδες του στάθμες επιτρέπει ως πρώτη κίνηση φραγή της ανάκλασης χαμηλών για περαιτέρω βελτίωση στη μεταβατική συμπεριφορά και μέτρηση της απόκρισης μονάχα για τους δορυφόρους υπό αυτή τη συνθήκη,εγκατεστημένους πάνω στην οριστική για εκείνους θέση.

Το αποτέλεσμα υπό στάθμη αναφοράς στη γεννήτρια ροζ θορύβου 74dB κι εξομάλυνση 1/12 οκτάβας γι αριστερό (πράσινη καμπύλη) και δεξί (κόκκινη) κανάλι αντίστοιχα:
1592734392056.png


Παρατηρούνται μερικά χρήσιμα στοιχεία :
Η σχηματιζόμενη ΄΄γούβα΄΄ στις πρώτες οκτάβες δείχνει ότι οι σφραγισμένοι δορυφόροι δεν έχουν σοβαρή ωφέλιμη απόκριση στη ζώνη της τρίτης οκτάβας.
Σημειώνονται επίσης σημαντικές ανισορροπίες - παραπέμπουσες συνειρμικά στο setup του Χρήστου - στο πλάτος απόκρισης μεταξύ των καναλιών τόσο στη ζώνη ευθύνης από το mid μόνο του όσο και στη ζώνη μετάβασης με την επακόλουθη εμπλοκή από το tweeter.Ίσως για τη δεύτερη να έπαιζε ρόλο και η αναπόφευκτη φθορά υλικών στο κρος.

Το πλέον χρήσιμο στοιχείο είναι ότι ως προς την καμπύλη στόχο πρέπει να γίνει προσαρμογή κυρίως του αυθεντικού δορυφόρου στην απόκριση του επισκευασμένου παρά αντιστρόφως.

Ας δούμε και τη συμπεριφορά των σκέτων δορυφόρων στο πεδίο του χρόνου ...

Κρουστική Απόκριση :
1592735809144.png


Βηματική απόκριση :
1592735898688.png


Κάθε άλλο παρά... κακές γι αδιόρθωτα ηχεία με παθητικό κρος και υπό τις τρέχουσες συνθήκες.Η ικανοποιητική δε ομοιομορφία μεταξύ τους δείχνει ότι αξίζει να προχωρήσει περαιτέρω η προσπάθεια.Η προηγούμενη ανισορροπία στη ζώνη των μεσο-υψηλών κρίνεται τώρα διαχειρίσιμη.Θ'αποτελέσουν κιόλας οι ανωτέρω αποκρίσεις σημεία αναφοράς για τη μετέπειτα σύζευξη με τa sub...
Κε Bhutia πραγματικά υποκλίνομαι σε αυτό το thread για πάρα πολλούς λόγους. Επίσης, με τα παραδείγματα δεν γίνεται βαρετό κι έχετε δαπανήσει άπλετο χρόνο για την συγγραφή του.

Αυτά τα γράφω ως ένας άνθρωπος που δεν θα τα χρησιμοποιήσει ποτέ αυτά γιατί δεν έχω την υπομονή και ίσως δεν έχω και IQ άνω του μέσου όρου, αλλά αυτό δεν έχει καμία σημασία.

Respect!
Είναι κυρίως ζήτημα επιμονής παρά IQ.
Αν ίσχυε κυρίως το δεύτερο,τότε θα σήμαινε πως όλοι ανεξαιρέτως οι κάτοχοι Trinnov - και Dirac - θα ήταν είτε πολύ έξυπνοι είτε πολύ...χαζοί. :sneaky:
Χαχαχαχα μπα σε καλό σου βρε Bhutia. Πολύ καλό ήταν αυτό. :roflmao:
Έτσι είναι,ορισμένες αποστροφές του λόγου αξίζει να μην παίρνουν...αιχμαλώτους.:sneaky:
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Συμφωνώ, μα θα προσθέσω και τον διαθέσιμο χρόνο.
Ο δικός μου διαθέσιμος χρόνος ξεκινά πριν από αρκετά...έτη,όταν ξεκίνησα να καταλαβαίνω τις νύξεις του αείμνηστου RDoherty/Zonepress.Εμπεδώνοντας στο μεταξύ και στοιχεία μελών όπως ο Ear και κατόπιν ο Dimi διαπίστωνα ότι μπορούσα από κάποιο σημείο κι έπειτα να σκέπτομαι αλλά και να δρω...γρηγορότερα σε θέματα audio.

Συνέχεια επί του πρακτέου...
Αποφασίστηκε να συνδεθούν sub στην προενισχυτική έξοδο του ολοκληρωμένου.Χρειαζόταν όμως εκείνα να παίζουν ικανοποιητικά την τρίτη οκτάβα εμφανίζοντας κιόλας φυσική υποχώρηση απόκρισης άνωθεν εκέινης,ενώ παράλληλα θα βόλευε το γεγονός ότι θα παρακάμπτονταν όλα τα ενσωματωμένα τους ρυθμιστικά σα να συνδέονταν εκείνα σε αυτόνομο επεξεργαστή που θα τα διαχειριζόταν ο ίδιος.

Επιλέχθηκαν σε δοκιμαστικό στάδιο ένα τεμάχιο SVS SB2000 κι ένα Dynaudio 18S.Ήταν συνειδητή η επιλογή διαφορετικών μοντέλων,αφού η εγκατάσταση θα γινόταν με τη μέθοδο του Geddes χωρίς ηλεκτρονικό κροσάρισμα,οπότε ήταν επιθυμητή η διαφοροποίηση στον τρόπο διέγερσης του χώρου.

Με τη συμβολή διακλαδωτήρων τύπου ΄΄Υ΄΄ κάθε προενισχυτικό κανάλι θα οδηγούσε την αντίστοιχη είσοδο και στα δύο sub.Εφόσον οι δορυφόροι θα έπαιζαν full range και απέχοντας μικρές αποστάσεις από ta sub ,δεν αναμενόταν αισθητός χωρικός εντοπισμός για τη θέση των sub έναντι των δορυφόρων.

Για να υπάρχει βεβαίως - με μικρή βοήθεια της τύχης - προοπτική να λειτουργήσει αυτή η ιδέα,θα έπρεπε να διερευνηθούν οι κατάλληλες θέσεις για την εγκατάσταση των sub που θα εξασφάλιζαν την ομαλότερη απόκριση συχνότητας και το βέλτιστο δέσιμο με τους δορυφόρους στο πεδίο του χρόνου.Μονάχα έτσι θα ήταν λειτουργική η μετέπειτα επέμβαση από τα διαθέσιμα λογισμικά σε επίπεδο σήματος.

Η οριστική εγκατάσταση πραγματοποιήθηκε αρχικά με γεωμετρικούς κανόνες που απέκλειαν αρκετούς συνδυασμούς θέσεων,ενώ για καθέναν από τους υπόλοιπους συνδυασμούς ελήφθησαν διαδοχικές μετρήσεις με επιτόπια έγκριση ή απόρριψη των σχετικών αποκρίσεων στις πρώτες οκτάβες.Σημειωτέον ότι εφόσον ανιχνεύονταν οι βέλτιστες θέσεις,θα λογαριάζονταν εκείνες κατάλληλες και για άλλα μοντέλα sub παρεμφερούς αρχιτεκτονικής,οπότε δεν θα επαναλαμβανόταν ολόκληρη η διαδικασία σε περίπτωση αλλαγής με εφάμιλλα μοντέλα.

Ιδού λοιπόν τα βέλτιστα εξαγόμενα για το συνδυασμό SVS - Dynaudio - Vecteur σε αντιπαραβολή με τους δορυφόρους μονάχους. πάντα υπό την ίδια στάθμη αναφοράς κατά τη λήψη ...

Απόκριση συχνότητας με τις καμπύλες για το συνδυασμό sub-δορυφόρων παρουσιαζόμενες υπό εξομάλυνση Variable που σημαίνει την ανώτερη ανάλυση 1/48 octave στις τέσσαρες πρώτες οκτάβες.

1592752141473.png


Παρατηρούμε ότι το πρότερο ΄΄χαντάκι΄΄ στις πρώτες οκτάβες έχει γεμίσει με ωφέλιμη ενέργεια που ξεκινάει από τα 20 Hz με ικανοποιητική ισορροπία μεταξύ των επιμέρους καναλιών.

Για να δούμε και τα αποτελέσματα στο πεδίο του χρόνου...

Κρουστικές αποκρίσεις για sub-δορυφόρους με μπλε το αριστερό κανάλι και πορτοκαλί το δεξί:
1592752582225.png


Πολύ καλό δέσιμο χωρίς βοήθεια επεξεργαστή,αφού οι ξεχωριστές κορυφές απέχουν μεταξύ τους περίπου...60 εκατομμυριοστά δευτερολέπτου.

Το δέσιμο φαίνεται ακόμα καλύτερα στις Βηματικές αποκρίσεις.καθώς αντιπαραβάλλονται και με τις αντίστοιχες από τους δορυφόρους σκέτους:Εδώ μπλε και πορτοκαλί καμπύλες αναπαριστούν τους δορυφόρους υπό τις συνθήκες της συγκεκριμένης μέτρησης:
1592752805249.png


Φαίνεται απίστευτο,αλλά δεν παύει να είναι αληθινό.Χάρη στη Γεωμετρία και κάποιες σχεδιασμένες επιλογές για τη σύνθεση έχουμε κατορθώσει χωρίς επεξεργαστή και ηλεκτρονικό κροσάρισμα το σύνολο δορυφόρων-sub να προσεγγίζει εξαιρετικά τη συμπεριφορά των δορυφόρων μονάχων τους,αλλά με ενέργεια στις χαμηλές και συνειδητή παραχώρηση τον περιορισμό στη μέγιστη συνεχόμενη στάθμη ακρόασης.

Αυτό το αποτέλεσμα μοιάζει με το ΄΄Ιερό Δισκοπότηρο΄΄ των απανταχού πουριτανών ακροαματικόφιλων που βαυκαλίζονται διαρκώς με τις ηλεκτρονικές επεμβάσεις που θα ΄΄μαγάριζαν΄΄ - όπως διατείνονται - ένα ΄΄αγνό παρθένο σήμα΄΄ .

Κατατροπώνονται στο δικό τους ΄΄γήπεδο΄΄ ,με δικούς τους όρους και δικό τους ΄΄διαιτητή΄΄.Στο εν λόγω ηχειακό σύνολο θα μπορούσε να συνδεθεί ένας ολιγόβατος ενισχυτής χωρίς να προβλημάτιζαν οι συνθήκες οδήγησης σε λογικές εννοείται στάθμες,,αρκεί να διέθετε ο τελευταίος προενισχυτική έξοδο.

Θα μπορούσαμε επίσης ν'αξιολογούσαμε κάποιο DAC ΄΄εξωτικής΄΄ αρχιτεκτονικής για να διαπιστώναμε πώς θα μας φαινόταν...Θα ήταν όλ'αυτά δυνατά καθότι θα γίνουν επιπρόσθετες βελτιώσεις όπως θα δούμε παρακάτω...
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.658
:drinks: :drinks:

Η προσεκτική και μεθοδική (με μετρήσεις, κι όχι με τα χρυσά αυτιά) διερεύνηση της θέσης των σαμπ, μπορεί όντως να οδηγήσει σε αξιόλογο τελικό αποτέλεσμα, αλλά συ το έχεις τερματίσει εδώ, αυτά πρακτικά δε γίνονται. Δεν γίνονται λέμε...
Ας μη παίρνουν εύκολα θάρρος...

Ωστόσο, είναι αξιομνημόνευτο, και αξιέπαινο σαν αποτέλεσμα.

Φαντάζομαι μόνο τι σπαζοκεφαλιά ήταν..
 


Staff online

  • xfader
    Segregation supporter
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.310
Μηνύματα
2.858.153
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top